Zadania do wykonania 02.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3,4-LATKI)

“Psotny kotek”

1.„Poranek kotka Puszka”- bajka artykulacyjna

Kot Puszek obudził się wcześnie rano, rozejrzał się dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta, ruchy okrężne języka). Wysunął jedną łapkę (czubek języka dotyka policzka po wewnętrznej stronie) schował, wysunął drugą łapkę (czubek języka dotyka drugiego policzka po wewnętrznej stronie), schował. Potem podniósł do góry grzbiet (język przesuwa się po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła). Wstał i zadowolony zaczął machać ogonem w górę (czubek języka oblizuje górne zęby), opuścił ogon w dół (język oblizuje dolne zęby). Nagle usłyszał szmer, podniósł wysoko głowę (język uniesiony w górę w kierunku nosa), nastawił jedno ucho (język dotyka jednego kącika ust), nastawił drugie ucho (język dotyka drugiego kącika ust), zajrzał pod kocyk (język wysunięty na brodę). Kotek znowu rozejrzał się dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta) i zobaczył miskę pełną mleka. Zadowolony zamruczał: mmmmm…, aaamm…, mniaaam…

2. „Słów kilka o kocie” – rozmowa przy ilustracjach na temat charakterystycznych cech wyglądu, sposobu poruszania się i odżywiania kota, potrzeb kotków, wyszukiwanie określeń dla kotów, dotyczących ich wyglądu (małe, duże, puszyste, rasowe, dachowce itp.). Dzieci nazywają i przeliczają części ciała kota maskotki: uszy, łapy, pyszczek, ogon, oczy – próbują porównać z własną budową.

3.Zabawa naśladowcza do piosenki „Kotek nosek myje”- Posłuchaj i pokaż na sobie lub maskotce kotka części ciała i czynności w wymienione w piosence:-kliknij

4.Wysłuchaj rymowanki o kotku i rozwiąż kartę pracy-kliknij tutaj

W pokoiku na stoliku
stało mleczko i jajeczko.
Przyszedł kotek, wypił mleczko,
a ogonkiem stłukł jajeczko.
Przyszła pani, kotka zbiła,
a skorupki wyrzuciła

5.Połącz kropki, a powstanie uśmiechnięty kotek 😉 Pomaluj obrazek farbami, pisakami, bądź kredkami;) i dorysuj koniecznie miseczkę mleka, słoneczko, chmurki i to na co masz ochotę…   LUB  Zrób maskę „Kotka”- pomaluj farbami i baw się nią…-kliknij tutaj

6.I na koniec  masażyk relaksacyjny “Myszka” (Rodzic mówi tekst i wykonuje ruchy na plecach dziecka a potem zamiana dziecko masuje Rodzica)

Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce – powoli dotykają pleców partnera
chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.-  w poziomie,
Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, – ściskają plecy,  delikatnie szczypią,
strzepnęła okruszki, – szybko klepią plecy,  naśladują strzepywanie,
w kąciku usiadła, okruszki zebrała, – naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,
ząbkami je zjadła. – delikatnie, powoli szczypią,
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. – głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.

DZIECI STARSZE (5,6-latki)

„ Od wełny do swetra”

  1. Zabawa z zagadką słowną hasło „baran”

Na polanie trawkę je , wybrzydzając bee i bee . Wełnę ma i duże rogi , gdy go spotkasz zejdź mu z drogi.

  1. Słuchanie nagrania odgłosów barana – internet
  2. Słuchanie wiersza J. Gałkowskiego „ Wełniany baranek”:

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

W kołnierzu futra pełnym

ma łepek cały z wełny.

Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku.

  1. Rozmowa z dziećmi o treści wiersza – kto jest bohaterem , gdzie można spotkać owce, barany , czym się żywią , jakie korzyści z hodowli baranów mają ludzie.
  2. Odpowiedz na pytania zabawy z rodzicem „zabawa słowem „ – jakie baranek miał ubranko , czy jest ono ciepłe i dlaczego , skąd się bierze wełna , do czego i po co  służy człowiekowi , jak możemy zrobić sweter i z czego ?, jeżeli jest możliwość pokazać dziecku wełnę.
  3. „Zabawy z szafy”- poproście rodziców o 5 swetrów różnej wielkości najlepiej w trzech kolorach – ćwiczenia matematyczne „porównywanie wielkości , porównywanie grubości , układanie swetrów w odpowiedniej kolejności od największego do najmniejszego i odwrotnie , czyj jest największy a czyj najmniejszy”
  4. Ćwiczenia z literkami – poproście rodziców o kawałki wełny – z tych kawałków układanie literek z alfabetu do wyboru , następnie ułóżcie wyraz „wełna” podzielcie go na sylaby , głoski , wyróżnianie głosek w na- i wy-głosie.
  5. Ćwiczenie grafomotoryczne z literką W, w, Ł, ł – z kartami  pracy z „Podręcznikarnia”.
  6. Praca plastyczna narysujcie sylwetę owieczki i wyklejcie ją wełną , dorysujcie oczy , rogi
  7. Karta pracy “Połącz punkty”-kliknij tutaj
  8. Dla chętnych z rozsypanki literowej utwórz wyrazy:     e –  n – a – ł – w      o – c – a – w      n – a –  r  – a – b     w- r – e – t – s – e

         r  – g  – i  –  o