DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)
1.Na dobry początek rozgrzewająca zumba z p. Julitą-kliknij
2.Posłuchajcie piosenki a dowiecie się z niej o czym będziemy dzisiaj rozmawiać-kliknij
3. Poznajcie Dyzia i posłuchajcie co mu się przytrafiło-kliknij
4. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
-Co robił Dyzio na łące?
-O czym marzył?
-Kto to jest « marzyciel»?”
-Czy marzenia są potrzebne?
5.Zabawa inspirowana wierszem “Co mogą przypominać chmury?”-kliknij
6.Dokończcie zdanie „Moim marzeniem jest… (co?)”
7. Zabawa naśladowcza „Marzyciele” . Członkowie Rodziny kolejno przedstawiają ruchem ciała, gestem i miną swoje marzenia.
8. Propozycja pracy plastycznej-narysujcie swoje marzenia 🙂
Wszystkim dzieciom życzymy spełnienia wszystkich najskrytszych marzeń!
DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)
„Mały człowiek duża sprawa , mały człowiek ma swe prawa”
Dzieci mają swoje prawa
1.Wysłuchanie wiersza M. Brykczyńskiego Prawa dziecka”:
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym
Że dziecko to także człowiek
Tyle że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni
Którym za to należą się brawa
Chcąc wielu dzieci los odmienić
Stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
próbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się w wiersze poukładały Prawa dla dzieci na całym świecie
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
2. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza , lub sami przeczytajcie , przeprowadźcie rozmowę z rodzicami nt co to są prawa? , czy oni też mają swoje ?
3. .Zabawa słownikowa odpowiedzcie na pytanie? Jakie są dzieci ? szukamy cech wspólnych wszystkim dzieciom na świecie np. małe , duże , wesołe , śmieją się itd.
4.Zabawa z czytaniem jakie prawa moją dzieci na cały świecie odczytajcie wyrazy. Dzieci mają prawo do : miłości , radości , prywatności , niewiedzy , niepowodzenia i łez , przeciwstawienia się złu, zabawy i nauki , wyrażania własnych myśli
5.Zabawa z piosenką –kliknij
6.Ćwiczenia matematyczne : oblicz ćwiczenia z przeliczaniem dodawanie i odejmowanie:
6 – 4 = 4 + 5 =
10 – 7 = 3 + 10 =
9 – 9 = 7 +3 =
4 – 3 = 5 + 4 =
8 – 4 = 7 + 3 =
7.Zabawa ruchowa recytacja wiersza wraz z ilustracją ruchową:
Mały człowiek , duża sprawa / wstają i przykucają /
Mały człowiek ma swe prawa / wskazują na siebie /
Strzegąc praw tych należycie /krzyżują ręce na piersiach/
Układamy dziecku życie / klaskanie/
8.Każdy ma swoje prawa dzieci i dorośli , ale mamy tez swoje obowiązki :
– jak rodzice chodzą do pracy – dzieci chodzą do przedszkola i do szkoły
– rodzice rodzice się bawią – dzieci też mają prawo do zabawy
– rodzice są smutni – dziecko też ma prawo do smutku itd.
Porozmawiajcie z rodzicami o prawach dorosłych i dzieci.
9.Na zakończenie zapytajcie rodziców o UNICEF – co to za organizacja , jak działa , czym się zajmuje.