DZIECI MŁODSZE (3,4-LATKI)
1. Wierszyk Magdaleny Ledwoń “Kurka”
Macha kurka skrzydełkami: „Co się stało z jajeczkami?”
– Czy baranek, czy zajączek
Wziął jajeczka do swych rączek?
To nie jajka, to brudasy!
Tu są plamy, a tam pasy.
Wzorki, łatki i zygzaki.
Ja chcę wiedzieć, kto to taki”.
I tak chodzi, i marudzi:
– Któż te jajka tak ubrudził?!
Były myte wczoraj rano!.
– Ale dzisiaj jest Wielkanoc!
– rzekła kurce gospodyni.
„ Tak tradycja każe czynić,
że maluje się jajeczko,
by się stało pisaneczką.”
2. Do wydrukowania: karta 1, karta 2 (dzięki uprzejmości wydawnictwa Bliżej Przedszkola) oraz zabawa paluszkowa 🙂
3. Propozycje kart do grafomotoryki – kliknij tutaj.
4. Propozycje prac plastycznych – tutaj.
DZIECI STARSZE (5,6-latki)
Witamy w Tygodniu Świątecznym. Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat mamy dla Was kolejne zadania.
1.Poproście Rodziców o przeczytanie tekstu wierszyka (Kliknij tutaj), a Wy postarajcie się odgadnąć wyrazy zastąpione rysunkami. Jeśli ktoś potrafi czytać niech spróbuje samodzielnie przeczytać tekst.
2.Zabawa w parach pt. „Otwórz jajeczko”.Dziecko przy pomocy rąk tworzy jajeczko, a zadaniem Rodzica jest otworzenie jajeczka np. za pomocą delikatnego łaskotania. Potem następuje zamiana: Rodzic tworzy jajeczko, a Dziecko próbuje je otworzyć.
3.Ćwiczenie graficzne pt. „Pisanka” (kliknij tutaj) Narysuj po śladzie (ołówkiem lub pisakiem) pisankę i postaraj się pokolorować ją tak samo jak pisanka służąca jako wzór.
4.Zabawa pt. „Pisanki w koszyczkach”. Do tej zabawy Dziecko powinno przygotować 10 jajeczek. Najlepiej wyciąć je z papieru i ewentualnie pokolorować. Do zabawy potrzebny będzie także koszyczek. Zadaniem Rodzica będzie włączać dowolną muzykę. Dziecko w tym czasie porusza się w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce Rodzic wymienia jakąś liczbę od 1 do 10, Dziecko wkłada do koszyczka odpowiednią ilość jajeczek. Oczywiście Rodzic powinien sprawdzić, czy Dziecko policzyło prawidłowo.
5.Jeśli potrafisz czytać spróbuj przeczytać tekst-kliknij tutaj, jeśli nie poproś o przeczytanie Rodziców. Potem pokoloruj baranka wielkanocnego.
6.Zabawa taneczna. Wytnij z kartki formatu A4 jajeczko. Poproś Rodziców o włączenie ulubionej piosenki. Połóż jajeczko na podłodze i spróbuj zatańczyć na nim uważając, aby nie zejść na podłogę.
7.Jeśli masz jeszcze ochotę możesz wykonać pozostałe zadania:
–Zadanie “Wielkanocny zajączek”
-Zachęcamy Was do wykonania kartki świątecznej wg. własnego pomysłu z dostępnych w Waszych domach materiałów. Rodziców poproście o wpisanie życzeń świątecznych. Jeśli ktoś potrafi pisać, to oczywiście może to zrobić sam. Wykonaną karteczkę najlepiej sfotografować i wysłać pocztą elektroniczną np. Babci, Dziadziusiowi, Cioci, Koleżance, Koledze, czy Sąsiadce…, bo na pewno pamiętacie, że niestety nie możecie tego zrobić osobiście.
Wierszyk może posłużyć do rozmowy z Dziećmi, do wyjaśnienia im z jakiego powodu nie mogą spotkać się w te Święta z Rodziną, oraz w jaki sposób powinni się z nimi kontaktować.
„Zostań w domu”
Zostań w domu, zostań w domu!
Wszyscy ciągle powtarzają.
Zostań w domu, zostań w domu!
Oczywiście, rację mają.
Twoja mama zadba o to,
byś obiadek zjadł z ochotą.
A z tatusiem daję słowo
zagrasz w piłkę modelowo.
Po obiedzie z rodzicami
możesz bawić się klockami.
Zbudujecie miasto nowe,
a w nim wszystko wyjątkowe.
Gdy twój piesek coś napsoci
napisz o tym wszystkim cioci.
Esemesem oczywiście
niech wie co nabroiliście.
No, a babci wyślij fotkę,
babcia tęskni za swym kotkiem.
Babcia z dziadziem w domu siedzi,
lecz nie możesz ich odwiedzić!
Przez telefon babcia Tobie
chętnie bajkę dziś opowie,
a przez Skype’a zagrasz z dziadkiem
w państwa – miasta, albo statki.
Teraz ważne przyrzeczenie!
Nie zapomnij o higienie!
Myj dokładnie rączki swoje!
To zapewni zdrowie Twoje!