DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)
1. Na początku spróbuj zatańczyć do piosenki – KLIK
2. Bardzo często rodzice opowiadają wam bajki. Zwykle zaczynają się one: Za górami……..itd. Na pewno znacie wiele takich bajek. Ja też wam dzisiaj coś opowiem, ale to nie będzie bajka. Moja opowieść zaczyna się tak:
Pewnego razu była sobie dziewczynka, która miała na imię Małgosia. Mieszkała sobie w Redle razem z rodzicami. Była to taka sama dziewczynka jak wiele tych, które chodzą do naszego przedszkola. Różniła się od nich tylko tym, że kiedy mamusia Małgosi poprosiła ją o coś, Małgosia zawsze mówiła:
– Nie chce mi się!
Mamusia prosi:
– Małgosiu, bardzo cię proszę idź do sklepu po masło.
A Małgosia na to:
– Nie chce mi się!
Na każdą prośbę mamusi Małgosia wciąż to samo:
– Nie chce mi się! Nie chce mi się! Nie chce mi się! Nie chce mi się!
Tak naprawdę to nikt w całym Redle już nie pamiętał jak Małgosia miała na imię, bo wszyscy wołali:
– Idzie panna nie chce mi się.
Pewnego razu wydarzyło się jednak coś dziwnego. Małgosia zauważyła, że mamusia zrobiła się bardzo smutna. Zaprzyjaźniony mądry krasnal powiedział, że lekarstwo na mamy smutek zna tylko sześciogłowy smok. Małgosia wybrała się w daleką podróż do krainy sześciogłowego smoka. Lekarstwem na smutek były zaczarowane korale, składające się z sześciu kolorowych koralików. Małgosia bardzo długo szła, aż w końcu doszła do krainy sześciogłowego smoka.
– Smoku bardzo cię proszę, daj mi korale dla mojej mamy.
Smok pokiwał wszystkimi sześcioma głowami tak, że o mało mu się głowy nie poplątały i powiedział:
– Nie chce mi się!
Małgosia dalej bardzo mocno prosiła smoka. W końcu smok się zgodził, ale pod jednym warunkiem.
– Aby zdobyć korale musisz wykonać wszystkie zadania. Każda z moich głów ukryła w kopercie zadanie, a czego one dotyczą podpowie Ci zagadki rozwiązanie.
Zielona plama w barwne punkciki,
a nad nią śpiew skowronka.
Tam wyruszamy zbierać kwiatki,
bo to jest właśnie………(łąka)
3. Oglądnij film “Majowa łąka” – KLIK
4. Niech Rodzic przeczyta Ci wierszyk pt.“Pracowite pszczółki” i porozmawiajcie na jego temat.
5. Spróbuj wykonać zaproponowaną pracę plastyczną – KLIK
6. Posłuchaj i spróbuj nauczyć się piosenki w języku angielskim – KLIK. W trakcie słuchania pokoloruj kolorowankę – POBIERZ
7. Wykonaj karty pracy – POBIERZ
DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)
“Polskie krajobrazy.”
1. Obejrzyj ilustracje. Czy wiesz, jakie to regiony Polski? Spróbuj je nazwać z pomocą rodziców. Czy byłeś kiedyś w tych częściach Polski? Który z tych regionów najbardziej ci się podoba? Czy wiesz, jak nazywa się nasze polskie morze, polskie góry? /obrazek 1, obrazek 2, obrazek 3, obrazek 4, obrazek 5/
2. Co pasuje do gór, co do morza? Wytnij obrazki z kartki /obrazek 6/ , naklej je na odpowiednią kartkę, z górami lub z morzem./ załącznik 1, załącznik 2, załącznik 3/
3. Posłuchaj piosenek /szanty, krakowiak, melodia góralska/ .Postaraj się odgadnąć z jakich regionów Polski pochodzą te melodie. Spróbuj zaśpiewać piosenki i zatańczyć tak jak potrafisz, wymyśl swój własny taniec.
4.Karty pracy- uzupełnij brakujące litery, pokoloruj obrazki. /kolorowanka 1, kolorowanka 2/
5.Posłuchaj wiersza Czesława Janczarskiego “Co to jest Polska?”
Co to jest Polska- spytał Jaś w przedszkolu.
Polska to wieś i las i zboże w polu.
I szosa, którą pędzi autobus
i samolot co leci wysoko nad tobą.
Polska to miasto, strumień i rzeka
i komin fabryczny, co dymi z daleka.
A nawet obłoki co nad nami mkną.
Polska to także twój rodzinny dom.
A przedszkole? Tak, i przedszkole.
I róża w ogrodzie, i książka na stole.
6. Pokoloruj mapę Polski. /kolorowanka 3/
Po wysłuchaniu wiersza “Motylki” mogą wykonać ćwiczenie z książki, ze strony 30. I pozostałe ćwiczenia str.27- 35.