Zadania do wykonania 09.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3,4-LATKI)

“Zabawy z wielkanocnym zajączkiem”

1.Zabawa ruchowa “Poćwicz z wielkanocnymi zwierzątkami “-zakręć ruletką-kliknij tutaj

2. Zabawa paluszkowa pt. „Zajączki”:

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

3.Opowieść ruchowa „Wielkanocny zajączek”-Rodzic czyta opowiadanie a dziecko wykonuje i naśladuje podane czynności, odgłosy w danym miejscu opowiadania:

Mały zajączek (dzieci przykucają, przykładają dłonie do głowy- robią uszy zajączka) skakał po łące i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (dzieci skaczą w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (dzieci naśladują malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (dzieci naśladują przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów (dzieci naśladują ciągnięcie ciężkiego wózka).Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (dzieci ocierają pot z czoła, raz jedna ręką raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (dzieci przeciągają się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się
i przewrócił. Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (dzieci turlają się po podłodze w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (dzieci naśladują wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (dzieci wykonują skoki
w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (dzieci biegają i machają ugiętymi łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (dzieci przykucają), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się głośno śmiali (dzieci naśladują śmiech). Po tej opowieści wszyscy zasnęli (dzieci kładą się na plecach zamykają oczy i spokojnie oddychają.)

4.Zabawa rytmiczna z piosenką “Hopla, hopla!”-Nauka  piosenki z rytmicznym jej wyklaskiwaniem-kliknij tutaj 

5.Zabawy plastyczne do wyboru:

—“Wielkanocne wyklejanki”z użyciem kolorowej plasteliny-kliknij aby pobrać

—“Zajączek z dłoni”- kliknij aby obejrzeć film z instrukcją

6. I na koniec zapraszamy  na bajkę z której się dowiecie co jeszcze przydarzyło się zajączkowi-kliknij tutaj

7. Dla chętnych karty pracy “W kurniku”-kliknij tutaj

DZIECI STARSZE (5,6-latki)

“Wielkanocny stół”

1.Ćwiczenia w czytaniu z rodzicami – rodzice mają przygotować kartki z napisami z różnymi świętami: Wielkanoc, Święty Mikołaj, wakacje, koszyczek wielkanocny, Prima Aprilis, Palma Wielkanocna, Śmigus – Dyngus – wśród nich dzieci mają odnaleźć te które związane są z Wielkanocą.

2.Rozmowy z dziećmi – „Jakie Święta się zbliżają?”, „Co wiemy na temat tych Świąt?”, „Jakie tradycje wiążą się z tymi Świętami?”, „Co symbolizują poszczególne potrawy – jajko, sól?”.

3.Zagadki ruchowe – „Przygotowanie do Świąt” – dzieci i rodzice naprzemienne pokazują poszczególne czynności – sprzątanie , gotowanie, pieczenie ciasta, itp.

4.Słuchanie wiersza – „Wielkanocny stół” – Ewy Skarżyńskiej- rozmowy na temat wiersza:

Nasz stół wielkanocny, haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni, listeczków skrzydlatych.
Lukrowana baba, rozpycha się na nim,
A przy babie, mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka, w samym środku lata.
Siada mama przy stole, a przy mamie tata i my.
Wiosna na nas zza firanek zerka.
A pstrokate pisanki, chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem. W wielkanocne świętowanie , jak wiosna wesołe.

5.Zajęcia praktyczne z rodzicami – „Przygotowujemy  świąteczny stół” – dzieci wraz z rodzicami nakrywają stół. Zwrócenie uwagi na stosunki przestrzenne : łyżka – po prawej, widelec – po lewej, talerz głęboki – na talerzu płytkim

6.Zagadki słuchowe – rodzic czyta dziecko odpowiada:

Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece nieba
Nigdy na twym stole nie zabrakło ………… ……chleba.

Azorek radośnie przy koszyczku hasa
Lecz nic z tego nie będzie – nie dla psa….. …..kiełbasa.

W cebulowych łupinkach, lub w farbkach kąpane
W prześliczne desenie, ręcznie malowane …….. jajka.

Może być z cukru, gipsu lub z ciasta
Lecz najważniejszy jest i basta!!!!! ……………….baranek.

Sypka jak piasek jak śnieżek biała
Smaku dodaje już szczypta mała. ……………………sól.

Skromne listeczki ciemnozielone
Ale bez niego co to za święcone?……………….. Bukszpan.

7.Praca plastyczna – wykonanie pisanek, palmy lub koszyczka przez dzieci i rodziców z dowolnych materiałów.

8.Zabawa dydaktyczna – dzieci i rodzice wycinają jak najwięcej szablonów jajek z różnych kolorów papieru i różnej wielkości – przeliczanie jajek , porównywanie ilości i wielkości, tworzenie zbiorów.

9.Wykreślanka literowa: wyrazy związane ze świętami:

B U A E R P A I N R E I K

P I A H L E M R A

K W O N S A Z E Y N C R Z T E I K

Ś E W Y I T Ę W T U A

J Y A G J O K F O

W Y I R E K L D K F A U N C O R C

10. Uzupełnij wyrazy w brakujące litery: B, L, E, B, A, Z, H.

K  I  E  Ł…. A  S  A

S  Ó ….

Z  A  J  Ą  C  Z….K

….A  R  A  N  E  K

J…. J  K  A

B  A…. I  E

C…. L  E  B

Policz litery w poszczególnych wyrazach i porównaj ich ilość.

Karty pracy dla chętnych dzieci-kliknij tutaj

Leave Your Reply