Zadania do wykonania 10.06.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Nauka piosenki “Zoo” KLIKNIJ 

Tekst ZAŁĄCZNIK

Omówienie treści piosenki. Rodzic zadaje Dziecku pytania: Co znajduje się w zoo? Co robią małpy, lis, żubr, dzik, niedźwiedź? Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać w zoo?

 

2. “Co to za zwierzę?” – rozwiązywanie zagadek tematycznych. Rodzic odczytuje poniższe zagadki, a Dziecko odgaduje, o jakim zwierzęciu mowa.

Kolorowych piór ma w bród, a między oczami wielki dziób.
Ten głośny skrzek to jej zasługa, bo to jest głośna… (papuga)

Do konia trochę podobna, tak samo rży, gdy jest głodna.
Czarne pasy ma tam, gdzie są żebra, bo to jest wesoła … (zebra)

Szary, duże uszy i trąba, taki ma wygląd, że bomba!
Wielki jest jak cała jabłoń, bo to jest szary… (słoń)

Jestem duży i wesoły, pływam w wodzie całkiem goły.
Błoto? Co mi tam! Ja jestem szary… (hipopotam)

3. „Robimy trąbofony” – wykonanie instrumentów muzycznych.
Dziecko siedzi przy stoliku. Ma rolkę po ręczniku papierowym, balon i nożyczki. Dziecko odcina fragment balonu i próbuje go naciągnąć na otwór rolki.
Rodzic pomaga w konstruowaniu instrumentu. Dziecko gra na instrumencie,
dmuchając w niezaklejony balonem koniec rolki.

4. Ćwiczenia oddechowe „Jak trąbi słoń?”.
Dziecko trzyma wykonany przez siebie trąbofon. Rodzic opowiada, a Dziecko
wykonuje ćwiczenia.
Jesteśmy w zoo. Zatrzymaliśmy się przed wybiegiem na słonie. Wybiegł mały
słonik. Jak on trąbił, wołając mamę? Dziecko trąbi, lekko dmuchając. Przybiega
mama słonika. Trąbi. Dziecko mocniej dmucha w instrument. W oddali słychać
głos trąbiącego taty. Dziecko dmucha bardzo mocno.

5. Piosenka w języku angielskim “Heloo, heloo”

6. “O czym mówię?” – zabawa dydaktyczna rozwijająca słuch fonematyczny.
Rodzic rozkłada na dywanie zabawki, różne przedmioty-około 10 sztuk. Rodzic wypowiada ich nazwy dzieląc na sylaby, a Dziecko podaje pełną
nazwę przedmiotu.

7. Kolorowanki do pobrania. 

DOMOWI ULUBIEŃCY 

ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE 

 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Groźni mieszkańcy polskich lasów

  1. Kim jestem – zabawa ruchowo – naśladowcza – dzieci naśladują wybrane przez siebie zwierzątko leśne . rodzice odgadują.
  2. Posłuchajcie piosenki : KLIKNIJ 
  3. Zwierzęta leśne w Polsce rozmowa z rodzicami przy ilustracjach lub albumach o zwierzętach – obejrzyjcie filmik KLIKNIJ
  4. Zabawa pamięciowa : spośród poznanych zwierząt : min: szarak , sowa , wilk , niedźwiedź , lis , bażant , dzik ,borsuk , kuna dzięcioł , – odczytaj globalnie wyrazy, następnie rodzic niech zakryje napisy a dziecko niech próbuje powtórzyć  ile zapamiętało.
  5. Zabawa z sylabami jakie zwierzęta ukryły się w sylabach:
  6.            so – wa

               lis , wilk

               cioł – dzię

               rak – sza

               ant – baż

                na – ku

    suk – bor

  7. Rozwiąż zagadki :Dziób  zakrzywiony , okrągłe oczy na szkodne myszy poluje w nocy?/ sowa/

    Podobny  jest do świni , jest zły i ma ostre kły?/ dzik/

    Nie biała , nie czarna , jestem gospodarna , mam spiżarnię pełną , starczy mi na pewno,  z wielkiej uciechy gryzę orzechy? / wiewiórka/

    Choć nie szyje nic , jak wiecie , igieł pełno ma na grzbiecie ?/jeż/

  8. Posłuchajcie piosenki KLIKNIJ 
  9. Zabawa z rodzicami – zadania szaraka do rozwiązania:Możecie wypisać te zadania na kartki , niech uczestnicy losują zadanie do wykonania:/ będzie zabawniej /

    – podziel wyrazy : las , sowa , wiewiórka na głoski , policz litery

    – wymień 3 wyrazy związane z lasem na głoskę  / l , k , r ,  /

    – dokończ zdania : „Jeż ma ………….”

    „W lesie można spotkać………………..”

    „Sowa to …………… zwierzę.”

  10. Rozwiąż rebus : należy wstawić obrazki :

    las +  ka

    lis  + t

    11.Jak zachowujemy się w lesie? Wybierz poprawną odpowiedź :

    Las to dom dla zwierząt? /prawda –  fałsz/

    W lesie zachowujemy się bardzo głośno. / prawda – fałsz/

    W lesie nie wyrzucamy śmieci  , żeby nie otruć zwierząt./prawda – fałsz /

    Do lasu idziemy pod opieką dorosłych. / prawda – fałsz/

    W lesie nie płoszymy zwierząt./ prawda – fałsz/

    12. Rozmowa z rodzicem nt czym się żywią leśne zwierzęta  , co to znaczy , że zwierzę jest pod ochroną ?  13.Kolorowanka do pobrania.

ZWIERZĘTA