Zadania do wykonania 11.05.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI) 

1. “Nastrój” – wybieranie sylwetek buzi odzwierciedlających obecny nastrój dzieci i uzasadnianie swojego wyboru. Rodzic maluje różne miny na kartkach papieru. „Jestem wesoły (smutny, zły znudzony) ponieważ….
2.”Samolot” – zabawa integracyjna z rodzicami Dzieci mówią i jednocześnie pokazują:
Zgrzyt, zgrzyt (x2)- kręcenie gałką
Zapinamy pasy- krzyżowanie rąk na wysokości ramion
Przecieramy jedną szybkę, przecieramy druga szybkę- wycieranie ręką
Wyglądamy przez lornetkę – tworzenie lornetki z rąk
I lecimy.
3. Słuchanie opowiadania „W krainie muzyki”.
Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka i chłopiec. Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało. W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki, a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy. Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.
4. Analiza opowiadania:
Dlaczego wszystkim mieszkańcom wydawało się, że mieszkają w „zaczarowanej krainie”?
Jak możemy nazwać tą krainę?
Kto z was chciałby mieszkać w tej krainie i dlaczego? – swobodne wypowiedzi dzieci.
5. Zabawa ruchowa „Muzyczna kraina” – zaczarowanie dzieci w mieszkańców zaczarowanej krainy. Swobodny taniec do wybranego przez rodzica utworu.
6. Zagadki dźwiękowe – Rodzic prezentuje dziecku różne przedmioty, które wydają dźwięki (np. uderzanie łyżką o stół, poruszanie kluczami, dźwięk pukania do drzwi itp.). Dziecko ma za zadanie odgadnąć o jaki przedmiot chodzi.
7.”Muzyka to…” – burza mózgów z rodzicem
8. Smutne wydarzenie w krainie muzyki” – słuchanie dalszego ciągu opowiadania.
Pewnego dnia zerwał się bardzo silny wiatr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zadźwięczał, nikt nie miał ochoty tańczyć ani śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.
9. Zabawa twórcza w formie abstrahowania „Co by było, gdyby na świecie nie było muzyki”? – wypowiedź dziecka.
10. Ciąg dalszy opowiadania
Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów. Nagle Jaś wpadł na pomysł, że sami mogliby wymyśleć znaki, które pomogą im zagrać na instrumentach. Wyciągną ołówek i narysował bardzo dziwne znaki. Małgosia długo sprzeczała się z Jasiem, że na tych znakach nikt się nie zna i, że znaki te nigdy nie zastąpią prawdziwych nutek.
11 “Powrót muzyki do zaczarowanej krainy”– szczęśliwe zakończenie opowiadania. Kiedy w zaczarowanej krainie rozbrzmiewały dźwięki z instrumentów wróciły kolorowe nutki, które jak zawsze rozpoczęły swój taniec po niebie.
12. Ekspresja plastyczna „Czarodziejskie instrumenty”– wykonywanie niekonwencjonalnych instrumentów.

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI) 

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat mamy dla Was kolejne zadania do wykonania. W tym tygodniu zajmiemy się tematem:

„W krainie muzyki”

1. Na początek wykonajcie zadanie-pobierz. Zadaniem Rodzica będzie przeczytać imiona dzieci, a zadaniem Dzieci podzielić te imiona na sylaby, wyklaskać i spróbować rytmicznie zagrać na instrumencie jaki dziecko posiada w domu. Następnie zadaniem Dziecka jest nazwać instrumenty, na jakich grają dzieci przedstawione na obrazku.

2.W zadaniu-pobierz Dziecko powinno wyciąć instrumenty muzyczne znajdujące się na górze strony i przykleić je we właściwych miejscach. Następnie obrysować czerwoną kredką instrumenty z pałeczkami, a zieloną kredką instrumenty, które mają struny. Czy znacie nazwy tych instrumentów? Jeśli nie poproście o pomoc Rodziców.

3.Przyjrzyjcie się dokładnie dziewczynkom przedstawionym na obrazku z zadania-pobierz i przyklejcie im odpowiednio przedmioty, którymi się interesują. Oliwia uczy się grać na skrzypcach, a Wy na jakim instrumencie chcielibyście nauczyć się grać?

4.W zadaniu-pobierz Dzieci powinny wyciąć instrumenty znajdujące się na górze strony i przykleić je we właściwych miejscach. Następnie sprawdzić na jakich instrumentach grają zwierzątka i podać nazwy tych instrumentów.

5.Jeśli chcecie dowiedzieć się na jakim instrumencie lubi grać krasnal Adaś powinniście wykonać zadanie-pobierz. Najpierw wytnijcie obrazki znajdujące się na górze strony, a następnie przyklejcie je we właściwych miejscach. Następnie narysujcie drogę przez labirynt.

6.Dla chętnych dzieci zapoznanie z literką H-pobierz    Literkę można wykleić plasteliną, pomalować kredkami lub farbami

7. Dzieci, które już potrafią czytać mogą przeczytać tekst zadania-pobierz  i odpowiedzieć na pytanie: Co robi Ewa?

Zadania na cały tydzień dla Dzieci z grupy „Biedronki” –  zadania z książki „Plac Zabaw 5 –  latka” str. 14 – 18