Zadania do wykonania 12.05.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

 

1. Filmik prezentujący “Instrumenty muzyczne” KLIKNIJ 

2. Posłuchajcie jaki dźwięk wydają wybrane instrumenty KLIKNIJ 

3. Teraz spróbuj odgadnąć po dźwięku CO TO ZA INSTRUMENT. Włącz ponownie dźwięki z poprzedniego filmiku i niech dziecko spróbuje odgadnąć do dźwięku jak się nazywa instrument.

4. Propozycje kart pracy dla dzieci:

KARTA PRACY 1

KARTA PRACY 2

KARTA PRACY 3

KARTA PRACY 4

5. Pomysł na wykonanie instrumentu muzycznego. KLIKNIJ 

Inne propozycje na wykonanie instrumentów muzycznych w domu KLIKNIJ 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Temat: Mała orkiestra.
1.Zachęcamy do obejrzenia prezentacji pt.” Poznajemy instrumenty’’ – Przedszkole Profesora Szymona
Nazwijcie zaprezentowane tam instrumenty , wysłuchajcie ich dźwięków i spróbujcie je zapamiętać.
Link do prezentacji: KLIKNIJ 

2.A teraz zapraszamy was na „Wizytę w szkole muzycznej’’, gdzie poznacie inne instrumenty.
Link do filmiku: KLIKNIJ 

3. Prosimy rodziców o przeczytanie wiersza W. Próchniewicza.
Najlepszy instrument
Jest taki instrument na świecie,
Dostępny nawet dla dzieci.
Wygrywa wszystkie melodie
Najładniej, najłagodniej.
Gdy nutki wpadną do ucha,
On ucha bardzo się słucha.
Bo najgrzeczniejszy jest przecież,
Słucha się w zimie i w lecie,
W upał i gdy deszcz leje,
On wtedy nawet się śmieje!
Chodzi wraz z tobą wszędzie
Już tak zawsze będzie.
Nawet za złota trzos
Nie zniknie – bo to TWÓJ GŁOS.
Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.
Pamiętaj o nim – zaśpiewaj!
On się natychmiast odezwie
I zagra czysto i pewnie.
Opowie ci zaraz radośnie
Na przykład o słonku lub wiośnie.
Bo lubi i dobrze zna cię,
Twój wierny, dźwięczny przyjaciel.
Prosimy rodziców o przeprowadzenie krótkiej rozmowy z dzieckiem:
– Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem?
– Czy każdy z nas ma taki instrument?
– W jakich sytuacjach wg autora możemy go używać?
– Czym różni się od tradycyjnych instrumentów, a w czym jest podobny?
4.ZABAWA BADAWCZA – „Grająca woda’’
– przed dzieckiem ustawiamy kieliszek na nóżce i naczynie z wodą
– prosimy dziecko , aby suchym palcem pocierało wokół krawędzi kieliszka ( należy trzymać kieliszek drugą ręką za nóżkę, żeby się nie przesuwał ale nadal
powinien stać na stole – Czy coś słyszycie?
– następnie dziecko wykonuje tę samą czynność, ale tym razem palec powinien być mokry – Czy jest różnica, czy słyszycie jakiś dźwięk?
– następnie wlewamy trochę wody do kieliszka i ponownie próbujemy grać na nim mokrym palcem – Czy słyszycie różnicę?
– zachęcamy do porównania dźwięków wydobywanych z kieliszków, do których nalejemy różną ilość wody. Sprawdzamy od czego zależy wysokość dźwięku.
5.Zapraszamy do wysłuchania „Piosenki o instrumentach’’ w wykonaniu zespołu dziecięcego „Tęczowe Nutki’’
Link do piosenki: KLIKNIJ 

Zachęcamy do wspólnego śpiewania i zabawy przy piosence.
6. Spróbujcie wspólnie z rodzicami wykonać jakiś instrument wykorzystując dostępne w domu materiały: np. z butelki po jogurcie lub małej wodzie mineralnej,
ryżu, kaszy lub drobnej fasoli możecie wykonać grzechotkę, którą możecie później ozdobić wg własnego pomysłu wykorzystując papier kolorowy, bibułę lub
coś innego. Z prostokątnego kubeczka po serku i gumek recepturek możecie też zrobić instrument, wasza wyobraźnia na pewno podsunie wam wiele
pomysłów. Zagrajcie na wykonanych instrumentach do ulubionej piosenki. Miłej zabawy!

7.Jeżeli masz ochotę to pokoloruj obrazki, które Ci się podobają. KLIKNIJ 

Dzieci z grupy „Tygryski’’ i „Misie’’ w tym tygodniu zachęcamy do wykonania zadań z książki
„PLAC ZABAW’ ’część 4 strony 16-20.