Zadania do wykonania 12.06.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LAT)

Zwierzęta żyjące nocą

1. Poproś Rodzica o pokazanie albumów, zdjęć przedstawiających zwierzęta wiodące nocny tryb życia.
Odpowiedz na pytania: czym charakteryzują się zwierzęta nocne? (duże oczy pomagające wyłapać dużą ilość światła, duże uszy do zjawiska echolokacji, bardzo dobrze rozwinięty zmysł węchu);
– poproś Rodzica o wyjaśnienie pojęcia echolokacja (nietoperz wysyła dźwięk, który odbija się od przeszkody i trafia do jego uszu, na tej podstawie zwierzę może oceniać położenie przedmiotów); – zabawa “Poszukiwanie”
– poproś Rodzica, by zawiązał ci opaskę na oczach i ukrył ulubioną zabawkę, powinieneś ją odnaleźć, kiedy będziesz przemieszczać się w kierunku przedmiotu, Rodzic cichutko gra na gwizdku, jeśli jesteś bliżej, gra coraz głośniej (jeżeli nie mamy gwizdka, Rodzic może puścić dowolną melodię, gdy dziecko będzie się zbliżać do zabawki, Rodzic będzie puszczał melodię głośniej).
2. Rodzic pokazuje dziecku poszczególne zwierzęta i przedstawia mu ich zaprezentowane opisy
3. Joga ze zwierzętami – zabawy ruchowe:
– poproś rodzica o oklejenie dużej kostki z oczkami obrazkami różnych zwierząt (może być wykonana);
– rzucaj kostką i naśladuj ruchem i głosem zwierzątko, które wylosujesz w czasie rzutu
4. Zabawa “Leśne echo”
Rodzic wypowiada słowo – ty powtarzasz wielokrotnie, za każdym razem coraz ciszej, aż po szept
5.Składanie obrazka z 6 części.
Poproś Rodzica, o pocięcie na 6 nieregularnych części obrazka znalezionego w kolorowej gazecie (najlepiej przedstawiającego jakieś zwierzę). Złóż go i naklej na kartkę.

 

DZIECI STARSZE (5-6 LAT)

 

Spotkanie z dzikimi zwierzętami

  1. Zabawa z czytaniem globalnym wyrazów / wieloryb , foka , lew , delfin , pantera, tarantula , tygrys , wilk , żyrafa /- podzielcie wyrazy na sylaby i głoski.
  2. Poproś rodziców o atlas świat lub globus wspólnie odszukajcie na niej Afrykę  –  i obejrzyjcie filmik KLIKNIJ 
  3. Zabawa słowem utwórz rymy do podanych wyrazów:
    foka –
    pantera –
    wilk –
    tarantula –
    żyrafa –
  4. Zabawa pantomimiczna – zwiedzanie dżungli:
    Dotarliśmy do Afryki , wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie /
    lekkie unoszenie kolan/ a potem po gorącym piasku / lekkie podskoki/ .
    Rozglądamy się uważnie na boki , szukamy tubylców . Czas ruszać w
    drogę , przedzieramy się przez dżunglę / ruchy rękami na boki / Chodźmy
    bardzo cicho , by nikogo nie spłoszyć , albo by nas nie usłyszał lew lub
    tygrys / idziemy na palcach / . Ciiiii! / dajemy palec na buzię/. Słychać
    jakiś szelest , więc uciekajmy na drzewo / naśladujemy wspinanie na
    drzewo/ O ! Jaka miła małpka – chcesz , to się pobawimy . Pomałpkujmy
    tak jak ona / dzieci naśladują ruchy małpki/ np. drapią się po plecach ,
    skaczą na jednej nodze , / Dość zabawy , jesteśmy bezpieczni , możemy
    schodzić z drzewa / naśladujemy schodzenie / . Ruszajmy dalej w drogę .
    Przed nami rzeka , musimy ją przeskoczyć / skok do przodu / , a teraz
    skaczemy po kamieniach / małe podskoki/ . Uwaga! Krokodyl / rękami
    naśladujemy otwieranie paszczy / , a tam płynie hipopotam/ /
    naśladujemy pływanie / . Już niedługo dotrzemy do wioski , musimy tylko
    przejść obok śpiącego węża / dzieci kładą się na podłodze i naśladują
    węża i syczą/ . Nareszcie jesteśmy w wiosce . Witamy się z tubylcami /
    obejmujemy rodziców/ . Na powitanie zawołajmy :
    O , ale le
    O beri , tiki , tonga , masa ,masa , masa
    O balue , balue
    6.  Posłuchajcie piosenki: KLIKNIJ 
  5. Zabawa matematyczna – rozwiąż zadania

Król zwierząt lew wygrzewa się do słońca , przyszły do niego 3 tygrysy i 2 pantery . Ile zwierząt wygrzewa się do słońca? Oblicz .

N a gałęzi jednego drzewa wiszą za ogony 4 małpki , na drugim drzewie wisi  5 małpek . Ile jest wszystkich małpek ? Oblicz .

6. Zabawy słowem – powiedz jakie głoski słyszysz na początku i na końcu wyrazu – ćwiczenia analizy.

tygrys , lew , żyrafa , wąż, żmija . wieloryb , panda , koala . gepard , kobra  wilk , foka.

7. Praca plastyczna dowolną techniką wykonaj zwierzątko , które najbardziej ci wam podoba.

8. Dokończ wypowiedź : „ Gdybym pojechał /ała do Afryki , bardzo chciałabym zobaczyć ………………………………