Zadania do wykonania 15.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Na początek poranna gimnastyka 🙂 – LINK TUTAJ

2. Obejrzyj krótki film o zwierzętach na wsi – FILM

3. Spróbuj wykonać jeden eksperyment z jajkiem z podanych propozycji, a może uda się wszystkie? 🙂 – EKSPERYMENT

4. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej wg B. Formy:

– Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•   kury – ko, ko, ko
•   indyki – gul, gul, gul
•   kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po kanapie
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie

dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia

na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez “mostek” (jak wyżej).

5. “Kolorowe mleko” – doświadczenie.

Co będzie potrzebne:
– mleko
– talerz
– płyn do mycia naczyń
– patyczek kosmetyczny
– barwniki spożywcze (może być atrament bądź farby plakatowe)

Sposób wykonania:
– do talerza nalewamy mleko
– do mleka dodajemy różne kolory barwników spożywczych
– moczymy patyczek kosmetyczny w płynie do mycia naczyń
i przykładamy do powierzchni mleka
– obserwujemy jak kolory uciekają od patyczka, jak zaczynają sie mieszać

Pod wpływem płynu i zmiany napięcia powierzchniowego, kolory samoistnie
powinny wirować i łączyć się.

6. “The Animals On The Farm” – posłuchaj piosenki, a następnie spróbuj zrobić karty pracy.
W pierwszej propozycji należy połączyć cienie do odpowiednich zwierząt, przy okazji można podawać
ich nazwy w języku angielskim, dziecko ma wskazać odpowiednie zwierzę, bądź dziecko samo podaje nazywę. – KARTA PRACY 1

W drugiej karcie pracy, w trakcie słuchania piosenki, dziecko, wskazuje zwierzę o którym mowa w utworze.
Na zakończenie może pokolorować zwierzątka. – KARTA PRACY 2

7. Karty pracy do pobrania TUTAJ

 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Co się dzieje wiosną w ogrodzie?

1.Obejrzyj ilustracje (ilustracja, kwiaty 1, kwiaty 2). Opowiedz, co się na nich dzieje.Czy wiesz jak nazywają się te kwiaty?

2.Posłuchaj piosenki “Kwiatowa wróżka”. Czy zapamiętałeś co przyniosła wiosna?
Zaśpiewaj refren piosenki. (piosenka)

3.Zabawa słowem “Wiosno,co niesiesz w koszyczku?” poćwicz wyobraźnię, powiedz , co wiosna może nieść w koszyczku.

4.Historyjka obrazkowa. Wytnij obrazki, ułóż według kolejności wydarzeń. Co potrzebne jest kwiatkom,
by mogły rosnąć? (historyjka obrazkowa)

5.Nazwij narzędzia potrzebne ogrodnikowi do pracy, spróbuj odczytać napisy,połącz je z odpowiednim
obrazkiem.  (narzędzia)

6.Zabawa ruchowa “Zbieramy kwiatki”. Rozłóż na dywanie prostokąty wycięte z gazety, kartki. W rytm piosenki “Kwiatowa wróżka” maszeruj po pokoju. Gdy mama /lub tata/ wyłączą piosenkę i powiedzą jakąś cyfrę od 2-6 szybko podnieś z dywanu odpowiednią ilość prostokątów.

7.Karta pracy: wytnij i posadź kwiatki w odpowiednich miejscach na grządce. (karta pracy)