ZADANIA DO WYKONANIA 16.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1.Na początek obejrzyjcie krótką bajkę i powiedzcie jak nazywa się pojazd niezbędna w pracy rolnika-kliknij tu

2.Wysłuchajcie  wiersza C.P. Tarkowskiego pt. „Traktor”. Rodzic czytając wiersz, wyjaśnia dzieciom niezrozumiałe słowa

Stoi traktor na podwórzu,
zabłocony, cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę, bo wyjeżdża często w pole,
ciągnie, orze i bronuje – bardzo ciężko tam pracuje.

3.Rozmowa. Rodzic demonstruje ilustrację do wiersza-kliknij tutaj . Dzieci opisują wygląd traktora. Rodzic zadaje pytanie: Ile traktor ma kół?. Dzieci z pomocą R. głośno przeliczają koła.

4. Posłuchaj jakie dźwięki wydaje traktor-kliknij tutaj

5. Zabawa ruchowa „Traktor jedzie w pole” –Dzieci zamieniają się w traktory. Traktory mogą się poruszać tylko po liniach oznaczonych taśmą (Rodzic wcześniej wyznacza trasę taśmą papierową)  na podłodze. Traktory wyjeżdżają w pole. Dzieci naśladują odgłosy traktora.

6.Karta pracy- rysowanie drogi, po której jedzie traktor oraz kolorowanie konturu traktora-pobierz

7.Zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi „Jedzie traktor”. Na hasło Rodzica.: Traktor wyjechał w pole dzieci poruszają się w rytm tamburyna i naśladują odgłosy traktora: pach, pach, pach. Gdy R. przestaje grać, dzieci się zatrzymują. Rodzic prosi, by dzieci spróbowały podzielić wyraz traktor na sylaby

8.Piosenka “Rolnik sam w dolinie”-kliknij tutaj

9.A na koniec kolejna bajka  z której się dowiecie jakie pojazdy i maszyny oprócz traktora pomagają rolnikowi w pracy-kliknij tutaj

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

 „Zabawy wiosenne z rodzicami”

1.Rozwiąż zagadki  – odszukaj  i zaznacz hasło:

-Powiem po prostu nie zawile , skromny , lecz piękny , to ?…
-Pierwszy na wiosnę?…
-Rośnie w lesie dzwonek biały , w maju dzieci go zerwały?…
-Miła niespodzianka , już nam kwitnie ?…
-Kwiatka tego nazwa jest znana ,bo kto nie widział Pana?…
-Na wilgotnych łąkach , niby złote wieńce śmieją się do słońca wiosenne…

/zawilec , pierwiosnek , konwalie , zawilec , tulipan , kaczeńce/

2.Zabawy z wierszem „Kwiecień – plecień”- A. Szydłowska – Szczecińska:

Kwiecień-plecień, to przeplata, co przeplata?
Ano właśnie…
Kwiecień wcale nie przeplata ani zimy, ani lata.
Lecz jeżeli wiedzieć chcecie,
to nasz kwiecień wieńce plecie!
Od stokrotek zaczyna –
w białych strzępiastych kryzach,
żółte forsycje wplata,
a dalej – pachnących fiołków dodaje.
Są tam jeszcze narcyzy, pierwiosnki
i zawilce, żonkile,
ciche bratki
i podbiały i jaskry.

Rozmowa z rodzicami nt wiersza , dziecko ma wymienić kwiaty , jakie wystąpiły w wierszu, dokonać analizy słuchowej wyrazu : dzielenie nazw kwiatów na głoski , nazywanie głosek w na – i wy – głosie , dzielenie wyrazów na sylaby.

3.Wspólnie rodzice z dzieckiem wyjaśnijcie tytuł wiersza „ Kwiecień – plecień” spróbujcie narysować obrazek

4.Zadania tekstowe :

-W ogrodzie na grządce
Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce
Przyszła Kasia trzy zerwała
Bo bukiet piękny zrobić chciała?
Ile słoneczników zostało na grządce – oblicz !

-W ogrodzie na grządce
Koło słoneczników pasły się trzy zające
Doszły cztery z drugiej strony
Zgadnij, ile zajęcy jest w ogrodzie ?- oblicz

5.Zabawa z cyferkami  : uporządkuj cyferki i odczytaj hasło „ Co robi wiosna?

1      2      4        3        5       7          8           6           9            10        11              12

Z       A      Ł        K        A       A         O         D           G            R           Ó               D

6.Zabawa z rymowanką , utrwalenie stronności ciała:

Prawa ręka, noga prawa ,
cała strona też jest prawa ,
prawe ucho oko mam
prawy łokieć z boku dam.
Lewa ręka , noga lewa
cała strona też jest lewa
lewe ucho , oko mam
lewy łokieć z boku dam.

7.Zabawy z rymowanką , rysowanie rysunku do recytowanej rymowanki :potrzebne kartka A4, kredki.

Przyszła do nas wiosna , kolorowa i radosna /rysowanie wiosny i kwiatów/
Razem z wiosna przyszło słonko i zrobiło się gorąco.
Słonko tutaj zaświeciło , kto mi powie , gdzie to było ?/ rysujemy słonko na górze planszy /
A gdzie drzewko nam urosło ?
Z której strony?
Powiedz wiosno / dziecko samo sobie ustala , gdzie narysuje drzewko/
I pojawił się motylek , usiadł sobie , tu na chwilę / rysowanie na kwiatkach/
Można dorysować coś dodatkowego według uznania dziecka

8.Policz wyraz w zdaniu, napisz przy zdaniu odpowiednią liczbę :  5 , 3  ,6 ,   6

-Teraz mamy wiosnę.

-Nasz wiosenny ogródek będzie miał płotek.

-Ogrodnik zajmie się sadzeniem kwiatów.

-Będzie sadził tulipany , cynie , aksamitki, stokrotki.

9.W jakiej kolejności powinny stanąć wyrazy , aby tworzyły zdanie ?  (Można dzieciom wydrukować wyrazy , wtedy łatwiej będzie dzieciom utworzyć zdanie)

-/zielone, listki, są / Listki są zielone.

-/żaby , bociany , jedzą / Bociany jedzą żaby.

-/kwiaty , podlewa , wiosenne , ogrodnik /Ogrodnik podlewa wiosenne kwiaty.

10.Szukamy rymów :

-Przez deszczyk pokropione rosną listeczki  …………….

-Zajączki kicają i trawki …………

-Na gałęzi siedzi wrona , , czarna wrona bez ……………

-Nad stawem żabki kumkają , przed bocianem się ………………..

/ zielone , szukają , ogona  , chowają/

11. Karta pracy “Znajdź 8 różnic”-Pobierz