Zadania do wykonania 17.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Poranna rozgrzewka czyli ZUMBA dla małego i duzego 🙂 – KLIK
2. Wiersz “Krowa i mucha” Patrycja Siewiera- Kozłowska
Była sobie krowa mała, która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona, krówka jest nią zachwycona.
Najpierw wącha, (wdech przez nos)
potem wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)
a nad trawką mucha bzyka. (bzzzzz- zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwy)
myśli „chyba zjem dokładkę!”
Lecz te myśli jej przerywa mucha,
która ciągle bzyka. (bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Krowa – pac! – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)
mucha brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły, aż opadły całkiem z siły!
3. Masażyk z wierszykiem “Konik”
Biega źrebaczek po łące (opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchając kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki,maki,
a tu kolorowe bratki (poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz ,jego mama (kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka. (lekko naciskamy jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje i dalej po łące bryka. (skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence do mamy tuli się blisko, (przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie i chrapie jak wielkie konisko (naśladujemy chrapanie)
 
3. Zaprowadźcie krówkę na zieloną trawkę, oczywiście za pomocą kodowania – KLIK
4. Zabawa dydaktyczna Co to jest „nabiał”? – rozmowa kierowana w oparciu o własne doświadczenia dzieci i zgromadzone produkty nabiałowe (masło, ser, śmie- tana, mleko itp.) – próby uogólniania pojęć
– Jakie są przetwory z mleka?
– Dlaczego jemy nabiał?
– Czy wszyscy mogą spożywać nabiał?
– Kto spożywa nabiał?
5. Zagadki smakowe z rodzicami Przetwory mleczne–degustacja produktów z mleka. Rodzic przygotowuje łyżeczki, talerzyki i zestaw produktów pochodzenia mlecznego (zależnie od możliwości): sery białe, żółte, krowie, owcze, jogurty naturalne i smakowe, maślankę, kefir, mleko, śmietanę, masło itp. Dzieci wypowiadają się na ich temat.
6.Praca przestrzenna “Wiejskie podwórko” – PROPOZYCJA

 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Witamy wszystkie starszaki!

 W tym tygodniu rozmawiamy o wiosennych pracach w ogrodzie i na polu.

W dniu dzisiejszym temat:

PRODUKTY EKOLOGICZNE

Na początek rytmiczna rozgrzewka w podskokach. Wstańcie i poćwiczcie!

Skorzystajcie z tej propozycji: KLIKNIJ 

PRODUKTY EKOLOGICZNE

ZDROWIE NA TALERZU

Wszystko, co jemy ma w pływ na nasze zdrowie.

Aby wyglądać ładnie, czuć się dobrze, mieć dużo energii i nie

chorować trzeba zdrowo się odżywiać. Ważne jest, by wszystkie produkty które jemy, były dobrej jakości.

Najlepsze i najbezpieczniejsze dla nas są produkty ekologiczne.

 

1.Jeżeli chcecie się dowiedzieć co to są produkty ekologiczne i skąd się biorą  skorzystajcie z poniższej prezentacji: KLIKNIJ  

(na stronie będzie film animowany – wystarczy nacisnąć strzałkę na obrazku przedszkola).

 

Zapamiętajcie ten znaczek. Możecie sami wykonać podobny, wystarczy wyciąć 12 gwiazdek i paseczek z białego papieru a następnie nakleić na kartkę w kolorze zielonym. Możecie też zaprojektować własny znaczek dla żywności ekologicznej.

EUROLIŚĆ.

Euroliść przedstawia gwiazdki Unii Europejskiej ułożone w kształcie liścia na zielonym tle. Symbol ekologiczny zawiera dwa wyraźne przesłania: Natura i Europa.

 Pamiętajcie! Wy  też możecie założyć swoje ekologiczne hodowle fasolki, cebuli czy pietruszki, możecie wysiać zioła w doniczce lub skrzynce. Powodzenia!

2.Posłuchajcie i nauczycie się wesołej piosenki „Olimpiada w Jarzynowie”.

Możecie zatańczyć razem z wesołymi mieszkańcami Jarzynowa. Zaproście do wspólnej zabawy rodzeństwo i Rodziców. PIOSENKA 

Tekst piosenki:

Pchnięcie kulą dla selerów
Sprinty dla pietruszek
Przy kałuży dzielny burak
Ćwiczy skok na brzuszek
Pory cieszą się siatkówką
Bo są dość wysokie
Kalarepa zlana potem
Rzuca młotem

Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe

Ref: Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie /x4

Gruszki skaczą dalej dalej
Banan rzuca dyskiem
A truskawki grają w piłkę
Nożną oczywiście
Pan ananas z łuku strzela
Zawsze w tarczę trafia
A jagódka oszczep niesie
Będzie niezła jazda

Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe

Olimpiada w Jarzynowie
Świat zakręcił się na głowie
Owoce i warzywa
Mają zawody sportowe
I bawią się jak dzieci
I skaczą i biegają
Rozdają witaminy
Dla wszystkich uśmiech mają

3.Ćwiczenie graficzne: polega na rysowaniu obiema rękami symetrycznie:

*w powietrzu – narysuj np. koło, kwadrat,

*na dywanie – narysuj np. serce, choinkę

*na kartce papieru(używając dwóch ołówków lub kredek) – narysuj np. jabłko, gruszkę

4.Zabawa ruchowo – naśladowcza: ,,Rób to, co mówię”.

Zabawa w parach: dziecko – Rodzic lub rodzeństwo

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle           (klaskanie 2 razy),
i kapusta, i ogórek – tyle razy podskocz w górę                (4 podskoki),
marchewka, pietruszka i bób – tyle razy przysiad zrób     (3 przysiady),
kalarepa i mak – za uszy się złap!”

W tej wyliczance można zmieniać ilość ćwiczeń, wystarczy pokazać na palcach lub odpowiednią cyfrę(kartoniki z cyframi)

5.Witaminowe kolorowanki do pobrania:

KOLOROWANKA

KOLOROWANKA

6. UKŁADANKA LOGICZNA
Układanka logiczna polegająca na dostrzeżeniu cech wspólnych i ułożeniu kolejnych ilustracji w odpowiedniej pozycji w tabeli, tak by zgadzały się z oznaczeniami w nagłówkach.

KLIKNIJ  KOLOR 

CZARNO BIAŁE