Zadania do wykonania 18.06.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATA)

1. „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dziecka i opowiadania Letnie opowieści – zwariowana pogoda.
Dziecko z pomocą Rodzica wymienia kolejne dni tygodnia i nazwy pór roku. Rodzic czyta opowiadanie.
Letnie opowieści – zwariowana pogoda
Małgorzata Szczęsna
– Mamo, mogę iść z Kacprem i jego mamą na plac zabaw?
– Aduniu, jest jeszcze bardzo wcześnie!
– Ale oni już idą!
– Dobrze, szykuj się! – Mama dzwoni do pani Edyty, aby wszystko uzgodnić. – Czekają na ciebie.
– Mamo! Jaka jest pogoda? Jak się ubrać?
– Wyjdź na chwilę na balkon i zobacz! Sama zadecyduj, co założysz.
– Brr, ale zimno! Czy to na pewno lato?
Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w kurteczkę, cienką czapkę, apaszkę, długie spodnie i kryte buty. W ręku trzymam hulajnogę.
– Pa, mamusiu!
– Baw się dobrze!
Macham do mamy stojącej na balkonie.
– Kacper, ścigamy się!
– No pewnie! – Mkniemy na placyk, zostawiając śmiejącą się panią Edytę. Ogródek dla dzieci, wszystkie zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele skąpane są w słońcu. Po krótkiej zabawie jesteśmy spoceni.
– Dzieci, musimy wrócić do domu! Przebierzemy się.
Pędzimy z powrotem na hulajnogach. Kacper podśpiewuje:
Gdy na podwórku mam hulajnogę, wszystko wyczarować mogę…
I już jesteśmy pod domem.
– Aduś! Czemu tak szybko wróciłaś? – pyta zdziwiona mama. – Jaka jesteś spocona!
– Mamusiu, na placu jest bardzo gorąco, nie ma cienia. Muszę się przebrać.
Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w czapkę z daszkiem, sukienkę z krótkim rękawem, sandały. W ręku trzymam hulajnogę. Już za chwilę mkniemy z Kacprem, śmiejąc się i śpiewając:
Kiedy dosiadam mej hulajnogi, głośno wołam, wszyscy z drogi!
Mijam płoty, mijam drzewa, tylko wiatr mi w uszach śpiewa.
Hulajnoga hulala…
Już jesteśmy na placyku! Bawimy się świetnie ze spotkanymi dziećmi z przedszkola: robimy babki w piaskownicy, zjeżdżamy ze zjeżdżalni – kto szybciej, bujamy się nawzajem na huśtawkach. Długo bawimy się w drewnianym domku. Nagle słyszymy: plum, plum. To krople deszczu uderzają w dach.
– Dzieci, wracamy! – woła mama Kacpra. I już za chwilę pędzimy z powrotem na hulajnogach, rozchlapując powstałe kałuże.
– Może założymy kalosze i pobiegamy po kałużach?
Mama Kacpra zgadza się, więc idziemy szybko się przebrać.
– Mamo! Pada deszcz, zmieniam ubranie – wołam od progu, a mama staje zdumiona.
Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w płaszcz przeciwdeszczowy, kalosze. W ręku trzymam parasolkę.
Jaka to frajda tak skakać po kałużach! Ach, ten Kacper znów śpiewa, więc skaczemy w rytm piosenki:
Biegać po kałużach to przyjemność duża chlapać się wesoło każde dziecko chce.
Biegać po kałużach i po deszczach, burzach, pryskać wszystkim wkoło to zabawa jest…
Tak wariujemy, że mimo płaszczy i kaloszy mamy mokre spodnie. Żegnam się z Kacprem i jego mamą.
– Mamusiu, znów muszę się przebrać.
– Dobrze, córeczko, już naszykowałam kombinezon, wełnianą czapkę i ocieplane buty – żartuje mama i śmiejemy się z tej zwariowanej pogody.
Rodzic zadaje pytania:
Jaka była pogoda, gdy rankiem Ada z Kacprem poszli na plac zabaw? Jak Ada wyszła ubrana? Dlaczego dzieci się przebrały? Co założyła Ada? Co zrobili, gdy padał deszcz? Dlaczego Ada znów musiała się przebrać?
2. „Pogoda”
Rodzic daje gazetę i woreczki foliowe. Dziecko kładzie je na podłodze. Dziecko reaguje na polecenia:
pada deszczyk – cichutko  uderza paluszkami o leżącą na podłodze gazetę;
wieje wietrzyk – cichutko pociera palcami o woreczek;
uwaga, błyskawica – zakrywa oczy rękami;
wielki grzmot – mocno szeleszczy gazetą;
wielki huk – mocno szeleszczy woreczkiem.
3. “Dorysuj drugą połowę” – KLIK
4. Piosenka o pogodzie – KLIK
5. Piosenka w języku angielskim “How’s the weather?” + flashcards

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?
Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it rainy today?
Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it cloudy today?
Let’s look outside.
Is it snowy today?

How’s the weather? How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

 

DZIECI STARSZE (5-6 LAT)

“Lato na łące”

1. Słuchanie wiersza I. Salach – „Łąka” – załącznik.Rozmowa rodzica z dzieckiem
„Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?”
„O jakich roślinach jest mowa w wierszu?”
„Do czego zapraszały motyle?”
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat „co wiemy na temat łąki?

2. Opowieść ruchowa z elementami artykulacyjnymi – „Spacerkiem po łące” – załącznik.

3. Zabawa dydaktyczna – „Kogo spotykamy na łące?” – rozsypanka wyrazowa, wykreślamy co drugą literę:
m r o w t k y r l
k t r w e u t
b i o w c p i d a v n
m t r i ó a w x k w a
p w a r s r i s k w o c n d i z k

4. Zapoznanie z piosenką – „Złap lato za rękę” – załącznik.

5. Ćwiczenie matematyczne – zadanie tekstowe:
„Na łące było pięć motyli, dwie biedronki i trzy mrówki. Ile było wszystkich owadów?”

6. Zabawa relaksacyjna dla dzieci i rodziców – „Małe żabki”

 Najpierw skaczą małe żabki,
A za nimi żabek babki,
Na prawo , na lewo,
Do środka, na drzewo,
Bocian dziobem stuka w trawie
Ślimak patrzy nań ciekawie,
Szczypaweczki spacerują, z rosy łapki otrzepują,
Tutaj płynie sobie rzeczka, rybki tańczą w niej kółeczka.

7. Zabawa dydaktyczna – „Połącz ze sobą takie same motyle” – załącznik.

8. Rozmowa rodzica z dzieckiem przy ilustracjach – „Łąka” – nazywanie mieszkańców i kwiatów, które są na łącezałącznik.

9. Praca plastyczna – „Łąka” – rodzic ma przygotować farby, kartkę białą, kartki kolorowe, nożyczki, klej – malowanie przez dzieci farbami, wycinanie z papieru zwierząt i kwiatów, przyklejanie.

10. Zabawa dydaktyczna – „Etapy rozwoju motyla” – załącznik.

Leave Your Reply