Zadania do wykonania 21.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

 

“Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”

1. Zestaw ćwiczeń na cały tydzień „W zdrowym ciele zdrowy duch” – TUTAJ

Dodatkowo muzyczna gimnastyka dla smyka KLIKNIJ

2. Obejrzyjcie prezentację „Skąd się bierze deszcz?” – TUTAJ

💦 Spróbujcie opowiedzieć, jak woda wędruje w przyrodzie. Za drugim razem zachęćcie dziecko, by śpiewało refren i wyrazy dźwiękonaśladowcze pojawiające się w piosence, np. kap, kap, kap, chlap, chlap, chlap

3. Pobawcie się w zabawę „Z chmurki do kałuży”.

💦 To świetne ćwiczenie oddechowe.
W tym celu wytnijcie z papieru niebieskie krople, mogą być różnej wielkości. Z białego papieru wytnijcie sylwetę chmury, a z szarego sylwetę kałuży. Kropelki ułóżcie na chmurce. Dziecko wdycha powietrze przez słomkę i podnosi wybraną kroplę, którą następnie upuszcza na kałużę. Krople możecie też przeliczać, układać od największej do najmniejszej lub w trakcie tego ćwiczenia szacować, gdzie jest więcej kropel – na chmurce czy w kałuży.

4. Zaproponuj dziecku zabawę „Przejście przez mokry ogród”.

💦 Przygotuj dwa duże puzzle piankowe lub owalne kształty wycięte z tektury – to będą „kamienie”.
Na jednym dziecko stoi, a drugi trzyma w rękach.
Całe mieszkanie „zamieńcie” w ogród, gdzie przed chwilą spadł bardzo obfity deszcz. Dziecko może spacerować „po ogrodzie” wykorzystując jedynie swoje „kamienie”. Gdy położy na podłodze jeden, staje na nim, po czym sięga po drugi, który z kolei ustawia przed sobą. Zobaczcie, jak szybko uda mu się dotrzeć w ten sposób w wyznaczone miejsce.

5. Już jutro obchodzimy DZIEŃ ZIEMI. Osłuchajcie się proszę z piosenką o EKOKULTURZE 

6. Nowa forma pracy plastycznej WYMYŚLCIE JĄ SAMI W ZWIĄZKU Z TEMATEM GŁÓWNYM 🙂

“KWIECIEŃ PLECIEŃ, BO PRZEPLATA, TROCHĘ ZIMY, TROCHĘ LATA” 

Wiosna jest porą roku, która często zaskakuje zmienną pogodą. Przyroda budzi się do życia, lecz zanim krajobraz się zazieleni, często zdarzają się pogodowe niespodzianki. Nam wiosna kojarzy się z rosnącą trawą, zapachem kwitnącego bzu oraz orzeźwiającym deszczem.

A Wam z czym kojarzy się ta pora roku?
Stwórzcie prace plastyczne ukazujące wasze skojarzenia z wiosną i prześlijcie je do nas!

 

 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Dzisiaj zachęcamy do przeczytania wiersza Jana Kasperkowiaka

 

MALI STRAŻNICY PRZYRODY

 

Dziś ekologia modne słowo,

Przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.

Jej strażnikami się ogłaszamy,

Od dziś przyrodzie my pomagamy.

 

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,

Musisz takiemu uwagę zwrócić.

Nie można przecież bezkarnie śmiecić,

To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

 

Nie wolno łamać gałęzi drzew,

Bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.

A kiedy bocian wróci z podróży,

Gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

 

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,

Po co jej dzieci mają się smucić.

Niech barwny motyl siada na kwiatach,

Żyje tak krótko, niech wolny lata.

 

A zimą nakarm głodne ptaki.

Sikorki, wróble, wrony, szpaki.

Powieś na drzewie karmnik mały,

Będą ci wiosną za to śpiewały.

 

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali

Uczyć będziemy tego wandali.

Matka natura nam wynagrodzi,

Jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

 

Ja mówię wam, przyrodę znam.

Więc kocham ją i chronię ją:

Trawę, liście, kwiaty wszystkie.

Sarny, ptaki i robaki, żółwie, żaby, ryby, kraby

Krokodyle i motyle.

 

Prosimy rodziców o przeprowadzenie krótkiej rozmowy na temat treści wiersza : np.

-Co to jest ekologia?

– W jaki sposób możemy chronić środowisko?

– Dlaczego ludzie powinni chronić środowisko?

– Jakie działania szkodzą przyrodzie?

 

Posłuchajcie piosenki pt. „Poważna sprawa” spróbujcie nauczyć się refrenu i zaśpiewajcie wspólnie z rodzicami.

Zachęcamy dzieci do wykonania pracy plastycznej dowolną techniką na temat „ chronię przyrodę”.

Możesz również pokolorować obrazki.

KLIKNIJ

Kolejne zadanie to krzyżówka

KLIKNIJ 

Do wpisanych haseł ułóż pytania (sprawdzamy wiedzę dzieci). Dziecko podaje pytanie do hasła, zapisuje rodzic.

Pola ponumerowane od 1 do 6 utworzą rozwiązanie.

 

Zachęcamy do ćwiczenia pisania literki Z  z,  zwracając uwagę na właściwy kierunek pisania.

KLIKNIJ 

Spróbuj ułożyć słowa zaczynające się na sylaby:

za  ze  zu

 

W tym tygodniu proponujemy wykonanie zadań z kart pracy „Plac zabaw” cz. 4 (1-4) dla grup „Tygrysków” i „Misiów”.  Miłej zabawy, powodzenia!