Zadania do wykonania 22.04.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

Dzisiaj mamy “Dzień Ziemi”! 🙂 Zaczynamy wielkie świętowanie 🙂

1. Przeczytajcie razem z Rodzicami wiersz B. Formy – “Dzieci dbają o środowisko” i porozmawiajcie na jego temat.

W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko, które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym dobry przykład dają
– w wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają.

2. Posłuchajcie piosenki Zozi – “Świat w Naszych rękach” – spróbujcie się jej nauczyć i zaśpiewać 🙂 – KLIK

Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat


A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło
Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

3. Wykonaj eksperyment “Malowanie Ziemi” – KLIK

4. Dbajmy o Naszą planetę! – zapoznaj się z ważnymi informacjami dotyczącymi segregacji śmieci
obrazek 1
obrazek 2
obrazek 3
obrazek 4
obrazek 5
obrazek 6
obrazek 7
obrazek 8
obrazek 9

5. Posłuchaj bajki “Kicia kocia. Co z tymi śmieciami?” – KLIK

6. Wykonaj prace plastyczną – KLIK

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

1. Dzisiaj nasze zabawy rozpoczniemy od zagadki.
co to jest?
– nie lubimy tego
– codziennie to wytwarzamy
– jest tego bardzo dużo
– może wydzielać brzydki zapach
– wrzucamy to do kosza.

2. Segregujemy śmieci.
-spróbuj odpowiedzieć na pytanie: gdzie należy wyrzucać śmieci?
-jaki kolor maja pojemniki na papier,metal, plastyk, szkło?
-wykonaj ćwiczenie na kartach pracy, posegreguj śmieci. (karta 1, karta 2)

3. RECYKLING- czy wiesz,co to słowo znaczy?
Obejrzyj ilustrację przedstawiającą sposób przetwarzania zużytych materiałów na nowe. (karta pracy 3)
-czy potrafisz powiedzieć,co oznaczają te znaki ekologiczne? (karta pracy 4)
-pokoloruj znak recyklingu (karta pracy 5)
-poproś rodziców, by odczytali ci, jak długo mogą ulegać rozkładowi w środowisku niektóre odpady. (karta pracy 6)

4. Zabawy z butelkami.
“Butelkowe kręgle”. Potrzebne będą butelki z wodą /2- 6/. Ustaw butelki na podłodze i celuj w nie piłką, tak by je przewrócić.
-Ustaw butelki dookoła pokoju w odległości ok.1 metra. Czołgaj się slalomem między butelkami tak, by ich nie przewrócić.
-zrób siad prosty,podparty. Spróbuj stopami podnieść butelkę /z małą ilością wody/ do góry. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
-zabawa “Wrzucamy  śmieci do kosza”. Potrzebne będą: słomka do napojów, miseczka, małe kawałki papieru. Włóż słomkę do buzi, zasysając powietrze przenieś słomką kawałki papieru do miseczki.

5. “Taniec przyjaciela przyrody”. Do piosenki “Posprzątajmy świat” zatańcz z paskiem zielonej bibuły, wstążki lub z chustką. (karta 7)

6. Labirynt literowy.
-doprowadź i wpisz literki w odpowiednie kratki. Odczytaj wyraz, na drugiej połowie kartki narysuj odpowiednią ilustrację.(karta pracy 8)

7. Zadanie dla “Motylków”- do wykonania ćwiczenia z III cz. książki strona 24, 25, 26. /na pozostałe dni/