Zadania do wykonania 27.05.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Rozwiąż zagadki o rodzinie – KLIKNIJ

2. Zrób mamie/tacie masażyk. Jak go wykonaćdowiesz się tutaj
3, Ćwiczenia z mamą/tatą.

Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

4. Wykonaj zadania:

„W młynie”.
Tata Krzysia jest młynarzem. Do jego młyna zakradły się myszki. Spróbuj je odnaleźć (karta pracy nr 1).

„Krzyś z rodzicami w cyrku”.
Krzyś wybrał się z rodzicami do cyrku. Jak myślisz co powinni kupić rodzice, aby mogli wejść do cyrku? (karta pracy nr 2)

„Tata pracuje”.
Każdy z panów pracuje w innym zawodzie. Przyklej brakujące naklejki i połącz linią każdego z mężczyzn z przedmiotami, które potrzebne są im w pracy. Czy wiesz jaki zawód wykonuje Twój tata i co potrzebne mu jest do pracy? Jeśli nie wiesz zapytaj tatę lub mamę
(karta pracy nr 3).

„Rodzinne prace w sadzie”.
Przyjrzyj się uważnie ilustracji i opowiedz na pytania. Zadaniem Rodzica będzie zadać dziecku pytania (karta pracy nr 4).

 „Rodzinna orkiestra”.
Poproś Rodziców o przeczytanie tekstu. Zastąp obrazki występujące w tekście odpowiednimi słowami. Opowiedz o czym opowiada tekst (karta nr 5).

5. Zobacz i wykonaj zadania z prezentacji. – KLIK

6. Posłuchaj piosenki “Piosenka o sprzątaniu domu”

7. Piosenka w języku angielskim “My mommy song” – KLIK

Niektóre materiały dodane dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

MOJA RODZINA /JESTEM SIOSTRĄ, JESTEM BRATEM/

1.WIERSZ „MOJA RODZINKA” – przeczytaj samodzielnie lub z pomocą.

Moja rodzina 4-osobowa: tata, mama, ja i mój mały brat.
Zawsze wesoła i najwspanialsza na cały świat.
Tata bardzo zapracowany, bez przerwy rysuje projekty.
Mama cały dom sprząta i smaży smaczne kotlety.
Ja chodzę do szkoły, nie mam do tego głowy.
A mój brat jest przedszkolakiem i małym rozrabiakiem.
Choć wspólnych chwil mało mamy,
to razem się wszyscy bardzo kochamy.

Kuba Cerynger, uczeń kl.V

A jaka jest Twoja rodzinka?
Czy masz rodzeństwo?
Bycie siostrą lub bratem to nie zawsze łatwa sprawa. Czasami rodzeństwo potrafi być naprawdę dokuczliwe albo marudne. Ale nikt nie umie rozśmieszyć tak jak młodszy braciszek, czy wykazać się odwagą i siłą jak starsza siostra. A gdy rodzeństwo znika z pola widzenia, to ogromnie się za nim tęskni. Hmm, może jednak posiadanie brata czy siostry nie jest aż takie złe? Nie od dziś wiadomo, że kto się czubi, ten się lubi.
A brata lub siostrę po prostu się KOCHA!!!

2.PIOSENKA DO POSŁUCHANIA I ZAŚPIEWANIA „Moja wesoła rodzinka”.

3.ĆWICZENIA SŁOWNIKOWE „RODZEŃSTWO”.
Siostra (brat) może być starsza (starszy), młodsza (młodszy) albo może być siostrą bliźniaczką (bratem bliźniakiem). Czy wiesz co oznacza słowo „bliźniak”? A teraz zadanie: Wymyśl po dwie pary imion dla bliźniaków:
*siostra + brat (imiona na głoskę M)
*siostra + siostra (imiona na głoskę K)
*brat + brat (imiona na głoskę P)

4. TANIEC Z PIOSENKĄ „WOOGIE, BOOGIE” (zaproś do zabawy rodzeństwo lub Rodziców).

5. ZABAWA „BAJKOTEKA”.
Pomyśl i wybierz te bajki, w których występowało rodzeństwo. Oto tytuły bajek:
101 dalmatyńczyków, Bolek i Lolek, Czerwony Kapturek, Calineczka, Kaczka Dziwaczka, Kraina Lodu, Trzy świnki, Kopciuszek, Śpiąca królewna, Jaś i Małgosia, Pinokio, Reksio
Powinieneś wybrać 6 bajek. Udało się?

6.PROPOZYCJE WSPÓLNYCH ZABAW (dla rodzeństwa lub dziecka z Rodzicem):
A) KOŁYSANKA
– słuchając kołysanki tulimy przytulankę i kołyszemy ją do snu – kołysanka „Siwa chmurka”
B) MASAŻYKI W PARACH:
– siedzimy jeden za drugim, masujemy plecy zgodnie z tekstem, następnie zmiana ról
*Myszka

Przyszła myszka do braciszka
(opuszkami palców, na plecach wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy)
Tu zajrzała, tam wskoczyła
(lekko łaskoczemy za jednym uchem, następnie za drugim)
A na koniec tu się skryła.
(wsuwamy palec za kołnierzyk lub podkoszulek na szyi)

*Rzeczka

Płynie, wije się rzeczka
(rysujemy na plecach falistą linię)
Jak błyszcząca wstążeczka.
(delikatnie drapiemy po plecach)
Tu się srebrzy, tam ginie,
(wsuwamy palce za kołnierzyk lub podkoszulek na szyi)
A tam znowu wypłynie.
(przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)

*Kanapka

Najpierw chleb pokroję,
(uderzamy lekko, brzegami dłoni po plecach)
Potem posmaruję.
(głaszczemy plecy całą powierzchnią dłoni)
Na to ser położę,
(przykładamy dłonie do pleców wiele razy i na krótko)
Pomidora dołożę
(rysujemy na plecach małe kółka)
I posolę i popieprzę
(dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze.
(masujemy)
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.
(lekko uderzamy całą dłonią w plecy)

C) CIASTECZKA JABŁKOWE DO WSPÓLNEGO WYKONANIA (ciasteczka łatwe w wykonaniu i bardzo smaczne) – PRZEPIS

7. ZABAWY Z PIOSENKĄ:
“Koła autobusu”
“Klaśnij w dłonie”

8. ZADANIA DODATKOWE:
*gra memo online
*śmieszne zgadywanki
*praca plastyczna
 dla dziewczynki
 dla chłopca
*ćw. graficzne
kolorowanka wg kodu– dla dziewczynki
 po linii do hasła– dla chłopca

9. POPOŁUDNIE Z BAJKĄ (zaproś rodzeństwo do wspólnego słuchania bajek).
* „Dzieci z ulicy Awanturników” A.Lindgren

*„Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci” G. Kasdepke