Zadania do wykonania 28 kwietnia 2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

  1. Osłuchanie z piosenką “Warszawa stolicą Polski” KLIKNIJ 
  2. POLSKA – Moja ojczyzna cz.1, to krótki film przedstawiający najważniejsze zagadnienia związane z naszym krajem KLIKNIJ 
  3. Wysłuchanie opowiadania o trzech braciach, inspirowanego legendą „O Lechu, Czechu i Rusie”  Rozmowa
    inspirowana treścią legendy.     O TRZECH BRACIACH                                                                                                        Nauczyciel zadaje pytania:
     O czym opowiada ta legenda?
     Czego szukali trzej bracia?
     W tej legendzie była mowa o naszym godle państwowym – kto z was wie, jak wygląda godło Polski?
     Co jeszcze jest naszym symbolem narodowym, oprócz godła?
     Jak wygląda flaga Polski?
  4. Rymowanka dla smyka – zabawa logopedyczna.  Zadaniem przedszkolaków jest wykonywać polecenia,
    zgodnie z treścią wierszyka, patrząc na siebie w lusterku.

Rymowanka dla smyka
Ola lubi sok, wysuń język w bok
(dziecko kieruje czubek języka w stronę prawego kącika ust)
I Asia lubi sok, przesuń język w drugi bok
(dziecko kieruje czubek języka w stronę lewego kącika ust)
Wojtek patrzy do góry, unieś język do góry
(Przy szeroko otwartych ustach dziecko unosi czubek języka na górną wargę)
Kamień wpada w wodę, połóż język na brodę
(dziecko opuszcza język na dolną wargę)
Ale pyszne ciasteczka, obliżemy usteczka.
(dziecko oblizuje dolną i górną wargę)

5. Propozycje kart pracy:

KARTA PRACA 1 

KARTA PRACY 2 

KARTA PRACY 3 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Jak powstaje książka?
Zachęcamy dzieci do obejrzenia filmiku o tym jak powstawały dawne książki, poznacie ich wygląd , a
także dawne rodzaje pisma.
Link do filmu

Proponujemy również filmik z prezentacją o tym jak obecnie powstają książki
Link do prezentacji

Rodziców prosimy o przeprowadzenie rozmowy po obejrzeniu prezentacji :
– Od czego zaczyna się tworzenie książki?
– Kto pracuje nad powstaniem książki zanim trafi do naszych rąk?
– Czym zajmuje się ( redaktor, korektor, grafik, introligator )

Zachęcamy do wysłuchania piosenki: „Mały Miś w świecie wielkiej literatury – Czytaj z Misiem’’
Link do piosenki

Spróbujcie nauczyć się piosenki i zaśpiewajcie razem z Misiem, a może zaśpiewają z wami również
rodzice albo rodzeństwo?
Zaproście do wspólnego czytania waszego ukochanego misia lub lalkę : Jeżeli już potraficie to
samodzielnie przeczytajcie swoją ulubioną bajkę lub opowiedzcie ją własnymi słowami.
Zabawy z książkami: poproś dziecko o przyniesienie (wybranie) 10 książek, posłużą one do wykonania
różnych zadań np.

– ułóż książki od najmniejszej do największej
– ułóż książki od najgrubszej do najchudszej
– zabierz pięć (sześć, trzy, jedną) książkę – ile zostało? Dodaj jedną (dwie, cztery) ile jest teraz?
– Madzia pożyczyła z biblioteki cztery książki, a Terenia pięć – ile pożyczyły razem książek?
– Ola miała 7 książek, trzy pożyczyła Hani – ile książek jej zostało? Itp.

1. Zadania z dodawaniem i odejmowaniem dziecko może zapisać na kartce symbolami (np. kropki)
lub cyframi. Może liczyć na konkretach, lub w pamięci.

Polisensoryczna książeczka – przestrzenna praca plastyczna. Waszym zadaniem jest stworzenie
książki, za pomocą której będziecie mogli opowiadać o uczuciach, jakie towarzyszą Wam na co dzień.
Książka nie może jednak zawierać słów, ani typowych obrazków. Wszystkie informacje mogą być z niej
odczytane jedynie za pomocą dotyku, np. delikatny, mięciutki materiał może kojarzyć się z czymś miłym.
Kilka kartek spinamy zszywaczem. Następnie ze zgromadzonych wcześniej materiałów – nasion, tkanin,
patyczków, kamyków, styropianu – tworzymy książeczki (naklejamy materiały na kartkach). Taką książkę
można „czytać” z zamkniętymi oczami.

Tygryski i Misie zachęcamy do wykonania zadań z książki „Plac zabaw” ze stron 5 – 10.