Zadania do wykonania 04.05.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Zabawa językowa „Mieszkańcy łąki” obrazek 1, obrazek 2

2. Zabawa językowa – ćwiczymy poprawne wypowiadanie nazw mieszkańców – obrazek 1, obrazek 2, obrazek 3

3. Zabawa matematyczna „Ile kropek ma biedronka?”- KLIK

4. Zagadki:

Na łące dzieci je zobaczą,
I choć nie mają sprężyn w nogach,
to wysoko skaczą (koniki polne).

Są czerwone i latają
na skrzydełkach czarne kropki maja (biedronki).

Zjada dużo liści, zwija się w kokonie.
Zmienia się w motyla,
nie ma śladu po niej (gąsienica).

Osiem nóżek sprawnych ma,
lepką sieć szybciutko tka (pająk).

Z kwiatka na kwiatek przelatuje,
w ulu słodki mód produkuje (pszczoła).

5. Zabawa spostrzegawcza”Co piszczy w trawie?” – KLIK

6. Praca plastyczna – KLIK

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

“Polskie symbole narodowe”

1.Polska – rodzic pokazuje na mapie Europy gdzie znajduje się Polska , swobodne wypowiedzi dziecka na temat Polski (Co to jest Polska? Z czym kojarzy wam się Polska?).

Obrysuj kontur Polski po śladach – pobierz

2.Zaproszenie dziecka do obejrzenia filmu o polskich symbolach narodowych pt. „Polak mały”. Zapoznanie z flagą, godłem oraz hymnem Polski-kliknij

Rozmowa dotycząca treści obejrzanego filmu:
– O czym był film?
– O jakich symbolach była mowa w filmie? godło, flaga, hymn,
– Kto to jest Polak?
– Kim jest patriota?

Pokoloruj flagę – pobierz

3.Kokarda narodowa – ćwiczenie percepcji wzrokowej. Zadaniem przedszkolaków jest uzupełnienie kokardy, a następnie pokolorowanie jej według wzoru w lewym górnym rogu-pobierz

4.Pieniądze – rodzic pyta dziecka : Gdzie jeszcze – poza godłem, znajduje się wizerunek orła? Na czym jest? Rodzic może włożyć do woreczka/pudełka  kilka monet. Dziecko po dźwięku a następnie po dotyku może odgadnąć co jest w środku. Oglądanie monet, dziecko opowiada jak wyglądają.

5.Dla chętnych dzieci poznanie literki “J, j” małej i wielkiej, pisanej i drukowanej na podstawie wyrazu “JAGODA”.

  • „J jak…” – wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski J.
  • Napisz literę J,j palcem w powietrzu, na podłodze, na dywanie, na plecach mamy lub taty.

6.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  • Ćwiczenia mięśni rąk. Dzieci unoszą wyprostowane ręce nad głową, a następnie opuszczają po bokach, nie uginając rąk w łokciach.
  • Ćwiczenia mięśni nóg. Dziecko maszerują po obwodzie koła z unoszeniem kolan.
  • Ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej. Dzieci wykonują skłony boczne, na prawą i na lewą stronę.
  • Ćwiczenia mięśni rąk i nóg. Przedszkolaki robią kilka „pajacyków”.
  • Ćwiczenia mięśni brzucha. Dzieci leżą tyłem, z nogami lekko ugiętymi w kolanach. Stopy przylegają do podłogi. Próbują unieść tułów do pozycji pionowej bez podpierania się rękoma.
  • Ćwiczenia równoważne. Dziecko staje na jednej nodze, drugą wystawiają do tyłu, a tułów pochylają równolegle do uniesionej nogi. Ręce wystawiają na boki (potocznie „jaskółka”) i wytrzymują w tej pozycji przez chwilę.
  • Ćwiczenia skoczne. Starszaki wykonują kilka podskoków w miejscu.

Karty pracy dla dzieci grupy ” Biedronki” ćwiczenia ” Plac Zabaw” cz. 4 str.10-13