DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)
DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)
Zadania dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat.
Zabawa dydaktyczna pt. „Jakie to zwierzę?”
Zadaniem dziecka jest dokończyć rozpoczęte przez rodzica porównanie podając odpowiednią nazwę zwierzątka.
- groźny jak …(lew),
- uparty jak … (osioł),
- łagodny jak … (baranek),
- w wodzie czuję się jak … (ryba),
- powolny jak … (żółw),
- łazi po płotach jak … (kot),
- głodny jak … (wilk),
- mądry jak … (sowa),
- przebiegły jak … (lis),
- pracowity jak … (mrówka),
- dumny jak … (paw).
Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych pt. „Wąż”.
Zadaniem dziecka jest naśladować węża ruchem (pełzając) i dźwiękiem (sycząc).
„O jakim zwierzątku mowa?”
Do zabawy będą potrzebne obrazki przedstawiające różne zwierzęta KLIKNIJ . Jeśli dziecko potrafi już czytać zamiast obrazków można wykorzystać karteczki z nazwami zwierząt KLIKNIJ. Zadaniem rodzica będzie wylosować jeden z obrazków ze zwierzątkiem i przypiąć go agrafką na bluzeczce, na plecach dziecka. Następnie dziecko zadaje pytania dotyczące zwierzątka przedstawionego na obrazku, a rodzic odpowiada tylko: tak lub nie. Po serii pięciu pytań dziecko stara się odgadnąć jakie zwierzątko przedstawia obrazek. Po odgadnięciu przez dziecko zagadki następuje zamiana: rodzic zadaje pytania, a dziecko odpowiada tak lub nie.
Przykładowe pytania:
- Czy to duże zwierzę?
- Czy ma cztery nogi?
- Czy ma pióra?
- Czy lubi jeść marchewkę?
- Czy ma brązowe futerko?
„Co to za zwierzę?”
Do tej zabawy będą potrzebne również obrazki przedstawiające różne zwierzątka lub karteczki z nazwami zwierzątek (jeśli dziecko potrafi czytać). Zadaniem dziecka jest wylosować karteczkę i starać się odegrać rolę tego zwierzątka, za pomocą ruchu i dźwięku. Zadaniem rodzica jest odgadnąć jakie zwierzę przedstawia dziecko. Po odgadnięciu zagadki następuje zamiana ról.
„Kto jest najmniejszy, a kto największy”.
Do tego zadania będą potrzebne obrazki przedstawiające zwierzątka KLIKNIJ. Zadaniem dziecka będzie wyciąć obrazki i ułożyć zwierzątka od najmniejszego do największego.
„Tam w Afryce” – zabawa z pokazywaniem.
„Tam w Afryce rzeka Nil, (dziecko wskazuje ręką jakiś przedmiot przed nim)
w niej krokodyl mały żył. (dziecko tworzy z rąk paszczę krokodyla)
Z tatą krokodylem (dziecko kłapie „zębami” zrobionymi z dłoni)
pływał sobie Nilem (dziecko naśladuje dłonią ruch płynącej ryby)
i śpiewał tak: (dziecko podskakuje)
Tam w Afryce …”
Zadanie matematyczne.
Rozwiąż zadania KLIKNIJ
„Kogo nie spotkamy w lesie?”
Popatrz uważnie na ilustrację KLIKNIJ i skreśl te zwierzątka, których nie spotkasz w lesie. Na dole strony przyklej zwierzątka leśne.
„Czyje to pióra?”.
Dokończ rysować pióra, a następnie obrysuj dowolnym kolorem kredki ptaka, który je zgubił KLIKNIJ
„Słoń”
Dokończ rysować dużego słonia i pokoloruj go KLIKNIJ . W odpowiednim miejscu przyklej małego słonika. Jeśli potrafisz przeczytaj wierszyk o słonikach, jeśli nie poproś o przeczytanie rodziców.
„Lis – lisy”.
Pod każdym z obrazków zamaluj tyle kółeczek, ile głosek słyszysz w nazwie zwierzątka KLIKNIJ . Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu, a jaką na końcu wyrazu.
„Małe ZOO”.
Obejrzyj film o zwierzętach mieszkających w ZOO.
Prosimy, aby w tym tygodniu dzieci wykonały zadania z książek:
Dzieci z grupy „Biedronki – „Plac zabaw 5 latka” cz. 4 str. 28 – 32 ,
Dzieci z grypy „Tygryski” i „Misie” – „Plac zabaw 6 latka” cz.4 str. 36 – 38,
Dzieci z grupy Motylki – „Zabawy z porami roku” cz. 3 str. 50, 51.