Zadania do wykonania 08.06.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Obejrzyj film zapamiętaj jak najwięcej zwierząt – FILM
2. Obejrzyj ilustracje i opowiedz gdzie mieszkają zwierzęta? – ILUSTRACJE
3. Zaprowadź zwierzęta do domków. – KARTA PRACY
4. Zabawy logopedyczne „Naśladuj odgłosy zwierząt”. – obrazek 1, obrazek 2, obrazek 3
5. Obejrzyj, spróbuj zapamiętać wszystkie zwierzęta, które ukryły się w lesie. – KLIK

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Zadania dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat.

Zabawa dydaktyczna pt. „Jakie to zwierzę?”

Zadaniem dziecka jest dokończyć rozpoczęte przez rodzica porównanie podając odpowiednią nazwę zwierzątka.

  • groźny jak …(lew),
  • uparty jak … (osioł),
  • łagodny jak … (baranek),
  • w wodzie czuję się jak … (ryba),
  • powolny jak … (żółw),
  • łazi po płotach jak … (kot),
  • głodny jak … (wilk),
  • mądry jak … (sowa),
  • przebiegły jak … (lis),
  • pracowity jak … (mrówka),
  • dumny jak … (paw).

 

Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych pt. „Wąż”.

Zadaniem dziecka jest naśladować węża ruchem (pełzając) i dźwiękiem (sycząc).

 

„O jakim zwierzątku mowa?”

Do zabawy będą potrzebne obrazki przedstawiające różne zwierzęta KLIKNIJ . Jeśli dziecko potrafi już czytać zamiast obrazków można wykorzystać karteczki z nazwami zwierząt KLIKNIJ. Zadaniem rodzica będzie wylosować jeden z obrazków ze zwierzątkiem i przypiąć go agrafką na bluzeczce, na plecach dziecka. Następnie dziecko zadaje pytania dotyczące zwierzątka przedstawionego na obrazku, a rodzic odpowiada tylko: tak lub nie. Po serii pięciu pytań dziecko stara się odgadnąć jakie zwierzątko przedstawia obrazek. Po odgadnięciu przez dziecko zagadki następuje zamiana: rodzic zadaje pytania, a dziecko odpowiada tak lub nie.

Przykładowe pytania:

  • Czy to duże zwierzę?
  • Czy ma cztery nogi?
  • Czy ma pióra?
  • Czy lubi jeść marchewkę?
  • Czy ma brązowe futerko?

 

„Co to za zwierzę?”

Do tej zabawy będą potrzebne również obrazki przedstawiające różne zwierzątka lub karteczki z nazwami zwierzątek (jeśli dziecko potrafi czytać). Zadaniem dziecka jest wylosować karteczkę i starać się odegrać rolę tego zwierzątka, za pomocą ruchu i dźwięku. Zadaniem rodzica jest odgadnąć jakie zwierzę przedstawia dziecko. Po odgadnięciu zagadki następuje zamiana ról.

 

„Kto jest najmniejszy, a kto największy”.

Do tego zadania będą potrzebne obrazki przedstawiające zwierzątka KLIKNIJ. Zadaniem dziecka będzie wyciąć obrazki i ułożyć zwierzątka od najmniejszego do największego.

 

„Tam w Afryce” – zabawa z pokazywaniem.

„Tam w Afryce rzeka Nil, (dziecko wskazuje ręką jakiś przedmiot przed nim)

w niej krokodyl mały żył. (dziecko tworzy z rąk paszczę krokodyla)

Z tatą krokodylem             (dziecko kłapie „zębami” zrobionymi z dłoni)

pływał sobie Nilem           (dziecko naśladuje dłonią ruch płynącej ryby)

i śpiewał tak:                     (dziecko podskakuje)

Tam w Afryce …”

 

Zadanie matematyczne.

Rozwiąż zadania KLIKNIJ 

 

„Kogo nie spotkamy w lesie?”

Popatrz uważnie na ilustrację KLIKNIJ i skreśl te zwierzątka, których nie spotkasz w lesie. Na dole strony przyklej zwierzątka leśne.

 

 

„Czyje to pióra?”.

Dokończ rysować pióra, a następnie obrysuj dowolnym kolorem kredki ptaka, który je zgubił KLIKNIJ 

 

„Słoń”

Dokończ rysować dużego słonia i pokoloruj go KLIKNIJ . W odpowiednim miejscu przyklej małego słonika. Jeśli potrafisz przeczytaj wierszyk o słonikach, jeśli nie poproś o przeczytanie rodziców.

 

„Lis – lisy”.

Pod każdym z obrazków zamaluj tyle kółeczek, ile głosek słyszysz w nazwie zwierzątka KLIKNIJ  . Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu, a jaką na końcu wyrazu.

 

„Małe ZOO”.

Obejrzyj film o zwierzętach mieszkających w ZOO.

KLIKNIJ 

 

Prosimy, aby w tym tygodniu dzieci wykonały zadania z książek:

Dzieci z grupy „Biedronki –  „Plac zabaw 5 latka” cz. 4 str. 28 – 32 ,

Dzieci z grypy „Tygryski” i „Misie” – „Plac zabaw 6 latka” cz.4 str. 36 – 38,

Dzieci z grupy Motylki – „Zabawy z porami roku” cz. 3 str. 50, 51.

Leave Your Reply