Zadania do wykonania 09.06.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Nauka piosenki i inscenizacji do niej.“Z.O.O” – Jan Brzechwa

Proszę państwa, oto miś. (dziecko wskazują ręką na osobę stojące pośrodku.)
Miś jest bardzo grzeczny dziś. (Uśmiecha się do niej.)
Chętnie państwu łapę poda. (Podają sobie nawzajem dłoń, odwracając się w prawo
i w lewo.)
Nie chce podać? A to szkoda. (Rozkładają dłonie.)
Rudy ojciec, rudy dziadek, (Czworakują do środka kręgu. Osoba ze środka dołącza
do reszty osób.)
rudy ogon to mój spadek. (Wracają.)
A ja jestem rudy lis, (Kucają i wskazują na siebie.)
ruszaj stąd, bo będę gryzł. (Naprężają palce dłoni, skierowując ją ku pozostałym
dzieciom.)
Dzik jest dziki, dzik jest zły. (Wstają, dobierają się w pary i robią haczyki.)
Dzik ma bardzo ostre kły. (Robią haczyki w prawo.)
Kto spotyka w lesie dzika, (Robią haczyki w lewo.)
ten na drzewo zaraz zmyka. (Robią haczyki w lewo.)
Pozwólcie przedstawić sobie: (Wykonują takie ruchy jak podczas słuchania zwrotki
o misiu.)
pan żubr we własnej osobie.
No, pokaż się, żubrze. Zróbże
minę uprzejmą, żubrze.
Małpy skaczą niedościgle. (Wszyscy swobodnie skaczą.)
Małpy robią małpie figle (Kładą się i obracają w jedną stronę.)
Niech pan spojrzy na pawiana. (Obracają się w drugą stronę.)
Co za małpa, proszę pana! (Wstają i stają w kręgu, trzymając się za ręce.)
Bardzo trudno mi jest orzec. (Podnoszą ręce do góry.)
Czy to ptak czy nosorożec… (Opuszczają ręce.)

Omówienie treści piosenki:
Co znajduje się w zoo?
Co robią małpy, lis, żubr, dzik, niedźwiedź?
Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać w zoo?

2. Spróbuj odgadnąć jak najwięcej odgłosów zwierzątKLIK

3. „Mój zwierzak” – rysowanie zwierzęcia z wyobraźni.
Wyobraźcie sobie, że podczas leśnej wycieczki odkryliście zwierzę, którego nikt jeszcze
nie widział. Do jakiego zwierzęcia byłoby podobne? Jakie miałoby kolory? Dziecko rysują zwierzę.

4. Rybki – masaż relaksacyjny.

Dzieci siedzą w kręgu, jedno za drugim. Wykonują masaż na plecach kolegi do słów czytanych przez rodzica.
Raz rybki w morzu brały ślub Rysują na plecach kolegi faliste linie.
i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. Lekko stukają w plecy rozluźnionymi dłońmi.
A wtem wieloryb wielki wpadł Masują całe plecy.
i całe towarzystwo zjadł. Lekko szczypią w plecy.

5. Posłuchaj piosenki i spróbuj zaśpiewać“Idziemy do ZOO”

6. Piosenka w języku angielskim“Let’s go to the zoo”  

FLASHCARDS

 

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Zadania na wtorek też dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat

„Zagadki dla najmłodszych” J. Stec

Waszym zadaniem będzie odgadnąć zagadki:

 

Znasz Jej Wysokość? W Afryce żyje

i ma najdłuższą na świecie szyję.

Chodząc po ziemi, buja w obłokach

i może na nas patrzeć z wysoka.

Gdy rwie językiem soczyste liście,

żeby pożywić się oczywiście,

wtedy korony drzew zdobią głowę,

tej najprawdziwszej zwierząt królowej.  (żyrafa)

 

W kostiumiku czarno-białym,

w ZOO ją zobaczyć możesz.

Inna znowu śmiałym krokiem,

przejść przez jezdnię ci pomoże.  (zebra)

 

Dumny dźwiga dwa swe garby,

niczym dwa największe skarby.

I jest w bardzo złym humorze,

że trzeciego mieć nie może.  (wielbłąd)

 

Jak się nazywa taki ptak,

który na co dzień nosi frak. (pingwin)

 

Każdego ZOO jest ozdobą,

choć nie gra w orkiestrze, nosi trąbę z sobą. (słoń)

 

Dumna mina, bujna grzywa,

ogon groźnie mu się kiwa.

W strachu lecą liście z drzew,

bo zaryczał groźny … (lew)

 

Jest leniwy wielce, krok wolno odmierza.

Chodzi w kamizelce z twardego pancerza. (żółw)

 

Zakrzywionym dziobem skrzeczy niestworzone rzeczy,

ale łatwo się przekonać, że powtarza słowa po nas. (papuga)

 

Nazwy zwierząt w języku angielskim:

giraffe  (żyrafa)

zebra  (zebra)

camel (wielbłąd)

pinguin (pingwin)

elephant (słoń)

lion (lew)

turtle (żółw)

parrot (papuga)

 

 

„W ZOO”.

Gabrysia wybrała się do ZOO  KLIKNIJ . Jeśli chcesz wiedzieć jakie zwierzątko chciała odwiedzić Gabrysia to powinieneś przejść przez labirynt zgodnie ze strzałkami.

 

„Natalka w ZOO”.

Natalka była w ZOO KLIKNIJ . Najbardziej ze wszystkich zwierzątek podobał jej się król zwierząt. Jeśli chcesz wiedzieć kto jest królem zwierząt wpisz w krzyżówce odpowiednie wyrazy i odczytaj hasło.

 

„Król zwierząt”.

Dokończ rysować i pokoloruj lwa KLIKNIJ  .

 

Zadanie matematyczne

Obrysuj dowolnym kolorem kredki takie same zwierzątka KLIKNIJ . policz zwierzątka i w okienkach na dny narysuj odpowiednią ilość kropeczek lub wpisz odpowiednią liczbę. Powiedz, których zwierzątek jest najmniej, a których najwięcej.

 

„Zwierzątka w ZOO i zwierzątka leśne”.

Popatrz uważnie na obrazki KLIKNIJ  i połącz liniami zwierzątka leśne z obrazkiem przedstawiającym las, a zwierzątka, które przyjechały do nas z dalekich krajów z obrazkiem przedstawiającym ZOO.

 

„W ZOO”’

Pokoloruj obrazek zgodnie z kodem KLIKNIJ .

 

„Wycieczka”.

Zadaniem dziecka będzie wykreślić w tekście wszystkie literki I, a pozostałe wpisać w kratkach na dole strony KLIKNIJ . Następnie odczytać rozwiązanie.

 

„Wycieczka do ZOO”.

Posłuchaj piosenki pt. „Idziemy do ZOO”. KLIKNIJ 

 

Chętne dzieci mogą wykonać żyrafę z papieru.

KLIKNIJ 

Leave Your Reply