Zadania do wykonania 02.06.2020

DZIECI MŁODSZE (3-4 LATKI)

1. Zabawa na powitanie pt. “Pokaż proszę

Pokaż proszę gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową “tak” lub “nie”
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się! 

2. „Cztery pory roku z mamą” – opowieść ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.
Rodzic powoli snuje opowiadanie, przerywając w odpowiednich momentach. Dziecko ilustruje treść ruchem według jego propozycji.
Cztery pory roku z mamą
(Katarzyna Tomiak-Zaremba)

Mama ma zawsze ciekawe pomysły na zabawę. Ola bawi się wspaniale z mamą przez cały
rok. Wiosną sadzą kwiaty w ogrodzie. Podlewają je, pielęgnują i obserwują, jak rosną (kuca,
dziecko przechodzi do pozycji stojącej). Często jeżdżą na rowerach po parku (leży na plecach
i rusza naprzemiennie nogami). Mama uwielbia śpiew ptaków. Rozglądają się więc
uważnie (siedząc, porusza głową w prawo / lewo) i nasłuchują ich śpiewu… (mówi: ćwir,
ćwir, ćwir). W lecie, kiedy jest ciepło, wyjeżdżają nad jezioro. Mama świetnie pływa i uczy
tego Olę (porusza ramionami naprzemiennie do przodu i do tyłu). Jest przy tym zawsze
dużo zabawy… (mówi: plusk, plusk, plusk). Jesienią całą rodziną wybierają się na długie
spacery po lesie (maszeruje w różnych kierunkach). Zbierają wtedy grzyby (wykonuje skłony
z prawej / lewej strony) i obserwują kolorowe liście na drzewach. Liście, leżące na trawie,
tak przyjemnie szeleszczą podczas spaceru… (wypowiada na wydechu: szyyyy). Zimą
mama i Ola często chodzą na lodowisko (naśladuje jazdę na łyżwach). Czasem jeżdżą na
nartach (balansuje ciałem i porusza rękami jak przy jeździe na nartach). Śnieg podczas
mrozu skrzypi pod nogami (tupie i mówi: skrzypu, skrzyp). Kiedy po aktywnym dniu Ola
kładzie się do łóżka (leży na plecach), chętnie wspomina zabawy z mamą i szybko zasypia…
(głębokie wdechy i wydechy).

3. Zabawa pantomimiczna „Zgadnij co robię?”
Dziecko przedstawia za pomocą gestów różne prace, jakie wykonuje w domu. Rodzina odgaduje o jakie czynności chodzi.

4. „Tydzień pomocy” – planowanie działań
Dziecko wraz z Rodzicem opracowuje tygodniowy grafik prac domowych. Na każdy dzień tygodnia planuje jedną czynność do wykonania. Jeżeli wykona daną czynność zaznacza to na grafiku uśmiechniętą buźką. Posumowanie i omówienie następuje na koniec tygodnia.

5. Zastanówcie się: Jak powinien bawić się dobry kolega i dobra koleżanka?
o Bawi się z wszystkimi dziećmi,
o Dobra koleżanka powinna być grzeczna,
o Dobra koleżanka jest miła
o Dobry kolega i koleżanka odwiedza drugiego gdy jest chory,
o Dobry kolega i dobra koleżanka wszystkim się dzieli,
o Nikomu nie wolno dokuczać, zabierać zabawek, ani sypać piaskiem,
o Nie może bić, ani krzyczeć innych
o Dobry kolega pociesza, gdy jest komuś smutno,
o Każde dziecko wybiera sobie samo zabawkę, którą chce się bawić

6. Wysłuchanie wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego.

Recytuje rodzic:

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla nich
mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

Powiedz mi:
– czy dzieciom potrzebne są prawa?
– jakie prawa mają dzieci?
– a jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?

7. Kolorowanki do pokolorowania 🙂KLIK

8. Piosenka “Prawa dziecka”

DZIECI STARSZE (5-6 LATKI)

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Aksjomat mamy dla Was kolejne zadania do wykonania 🙂

„Dziecięcy Savoir-vivre”

1.Popatrz uważnie na obrazek przedstawiający postępowanie dzieci w stosunku do innych-kliknij

Poproś Rodziców o przeczytanie wskazówek dobrego zachowania. Jeśli potrafisz czytać możesz zrobić to samodzielnie. Zapamiętaj wskazówki dobrego zachowania. Pamiętaj o stosowaniu słów grzecznościowych: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM.

2.„Zagadki dla najmłodszych” (J. Stec):

Może być mała albo duża,
czasami małe oczka zmruża.
Zawsze jest miła, uśmiechnięta,
dlatego lubią ją dziewczęta. (lalka)

Od ziemi odbija się ładnie
i latać także potrafi.
Lubię, gdy w dłonie mi wpadnie,
nie lubię, kiedy nie trafi. (piłka)

Z czego dzieci budują domy, mosty, wieże
i nie psują zabawki chociaż się ją rozbierze?(klocki)

Dwa kółeczka, kierownica, kolorowa deska mała.
Nogą ziemi ledwo tykam, a mknę na niej tak jak strzała. (hulajnoga)

Odkąd ją dziadek zrobił w ogrodzie,
dzieci w powietrzu fruwają co dzień.
Wystarczy gałąź, deska i sznurek,
żeby radośnie móc wzbić się w górę. (huśtawka)

Trzymasz mocno za sznurek,
tę najdziwniejszą z zabawek.
Gdy wiatr wieje, leci w górę,
a w dzień cichy nie drgnie nawet. (latawiec)

Ma cienką nóżkę i pękaty brzuszek,
często go nakręcać muszę.
A on, na swej jednej nodze,
wciąż wiruje po podłodze. (bąk)

Chociaż może nie ma chęci,
cały dzień się w kółko kręci.
I co chwilę grupka dzieci,
wesoło dokoła się kręci. (karuzela)

3. Zabawa „Dopasuj rymy”. Przeczytajcie poniższe wyrazy lub poproście o ich przeczytanie Rodziców. Waszym zadaniem będzie dopasować rymujące się wyrazy.

huśtawka
grabki
zabawka
żabki
wiaderko
króliczek
lusterko
kamyczek

4. Karta pracy „Na placu zabaw”-policz zabawki na placu zabaw –pobierz W okienkach narysuj odpowiednią ilość kreseczek lub jeśli potrafisz wpisz odpowiednia liczbę.

5. Karta pracy „Skarbonki”. Dzieci zbierały pieniądze do skarbonek-pobierz. Policz ile pieniędzy zebrało każde z dzieci i w okienkach narysuj odpowiednią ilość kresek lub jeśli potrafisz napisz odpowiednia liczbę. Obrysuj dowolnym kolorem kredki to dziecko, które zaoszczędziło najwięcej.

6. Karta pracy „Latawce”. Adam, Paulina i Jacek dostali na Dzień Dziecka latawce-pobierz. Narysuj po śladzie sznureczki latawców.

7.„Zabawy z cieniem”-W tej zabawie Dziecko porusza się w określony sposób, a Rodzic naśladuje Dziecko. Następnie następuje zamiana i Dziecko naśladuje sposób poruszania się Rodzica.

8.„Zabawy z lusterkiem”. Dziecko stojąc przed lustrem lub trzymając w rączce małe lusterko wykonuje poniższe polecenia:
• posyłanie całusków cmokając,
• nadymanie na przemian prawego i lewego policzka (przenoszenie powietrza z jednego policzka do drugiego),
• robienie różnych min: twoje usta są smutne, twoje usta się śmieją, masz smutny wzrok, twoje oczy się śmieją, jesteś przestraszony, jesteś zdziwiony.

9.„Laurka dla koleżanki i kolegi”. Narysuj obrazek – laurkę. Jeśli potrafisz pisać napisz samodzielnie życzenia, a jeśli nie to poproś o to Mamę lub Tatę. Potem poproś Rodziców o zrobienie zdjęcia Twojego obrazka i wyślijcie go Twojej ulubionej koleżance i ulubionemu koledze.

Prosimy, aby Dzieci z grupy „Biedronki” wykonały zadania z książki pt. „Plac zabaw 5 latka” cz.4 str. 25 – 27

Prosimy, aby Dzieci z grupy „Motylki” wykonały zadania z książki pt. “Zabawy z porami roku ” cz.3  str. 42,43,44

Prosimy, aby Dzieci z grup: „Misie” i “Tygryski” wykonały zadania z książki pt. „Plac zabaw 6 latka” cz. 4 str. 29-33